Noul Astra GTC iese in evidenta prin designul sau atragator si prin dinamica sa extraordinara la condus. La exterior, formele sculpturale modelate cu mare precizie dau o nota dramatica liniilor netede si impetuoase specifice unei versiuni coupe. Pentru o dinamica inbunatatita la rulare, toate versiunile modelului Astra GTC beneficiaza de o configuratie avansata pentru puntea fata datorita sistemului de suspensie fata de inalta performanta, HiPerStrut, care se imbina in mod armonios cu suspensia spate cu ingeniosul brat Watts, patentata de Opel, pentru un nivel unic de stabilitate si precizie in timpul conducerii. Un numar foarte mic de autovehicule deosebit de sportive din acest segment pot oferi o asemenea arhitectura sofisticata a puntii fata.
"Modelul Astra GTC este modelul sportiv din gama Opel", afirma Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel/Vauxhall. "A fost desenat si proiectat in platforma noastra din Russelsheim ca un model coupe sport foarte atragator, cu performante dinamice in timpul conducerii, dar in acelasi timp accesibil, spatios si flexibil. Suntem convinsi ca va reprezenta o noutate in segmentul de autovehicule sport compacte".
GTC este cel mai performant model al gamei Astra in ceea ce priveste designul si dinamica in timpul conducerii. Reprezentand intre 15 si 20% din numarul total de vanzari ale Astra, acesta va energiza cu siguranta autovehiculele compacte ale Opel, care au avut in Europa o o cota de piata de 11,4% in 2010, fata de 8,3% in 2009.
Caroserie cu design atletic si linii asemanatoare tendoanelor unui sprinter
Noul Astra GTC este inspirat in mare masura din prototipul Opel GTC Paris prezentat toamna trecuta in cadrul Mondial de l'Automobile, desfasurat la Paris. Un model compact cu cinci locuri, sportiv, cu aspect de coupe si proportii dramatice, Astra GTC are un design unic: nu prezinta niciun element exterior in comun cu celelalte modele din gama Astra, cu exceptia carcasei oglinzii retrovizoare exterioare si a antenei. Sase din cele sapte modele de jante de 17- 20" oferite sunt disponibile doar pentru autovehiculele GTC.
"Am dorit ca modelul Astra GTC sa reprezinte insasi esenta limbajului de design Opel "maiestria sculpturala intalneste precizia germana" si sa reflecte pasiunea noastra pentru autovehicule", a declarat Mark Adams, Vicepresedinte Design Opel/Vauxhall. "Cu toate acestea, nu am vrut ca emotia sa eclipseze caracterul functional: Astra GTC este un autovehicul de vis, accesibil si inteligent".
Din profil, designerii au amplificat efectul dramatic prin utilizarea unui numar redus de linii: doar trei linii creeaza tensiune si schiteaza forma sculpturala a Astra GTC. O linie fina, neteda, coboara usor de la portiera fata pana in partea inferioara a aripii spate si da o nota energizanta partii laterale a caroseriei, iar motivul taisului specific limbajului de design Opel este utilizat la fel ca in cazul modelului Insignia. O a doua linie integreaza manerul portierei si se intinde pana in partea din spate, accentuand prezenta dramatica a modelului GTC prin desfasurarea suprafetelor pana la o taietura inferioara fina si o aripa lata. Cea de-a treia linie care urmeaza silueta clara si sportiva a plafonului are un finisaj cromat si accentueaza impactul vizual al geamului, indreptand privirea catre spoilerul integrat elegant.
Partea din fata a autovehiculului prezinta o cuta specifica a liniei mediane specifica marcii Opel si iese in evidenta prin designul puternic, in forma de ochi de vultur al farurilor, care includ luminile diurne in forma de aripa. Acestea incadreaza ca intre paranteze emblema cromata rafinata si grila trapezoidala separata, cu efect dramatic, amplasata mai jos pentru a crea o senzatie specifica autovehiculelor de curse, reflectand astfel alura sportiva a modelului Astra GTC.
Sectiunea aripilor reprezinta partea cea mai dramatica a modelului Astra GTC. Designul sau puternic confera autovehiculului proportii impunatoare si o atitudine hotarata, scotand in acelasi timp in evidenta tinuta, garda la sol coborata si prezenta impresionanta. Linia care porneste de la montantul C aluneca inspre partea din spate si face legatura cu spoilerul spate, integrat ingenios in linia continua a plafonului. Ledurile optionale evidentiaza profilul in forma de aripa al lampilor spate.
Configuratia exclusivista a suspensiei fata high-tech sporeste precizia sistemului de directie
Sasiul mecatronic al modelului Astra GTC include o arhitectura exclusivista, de inalta tehnologie a suspensiei fata, similara celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate imbunatatita si o preciza sporita, caracteristici pe care toti soferii pretentiosi le asteapta de la un autovehicul cu aspect sportiv.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci usi, garda la sol a modelului GTC este coborata cu 15 mm, in timp ce dimensiunile de baza ale sasiului sunt usor marite. Datorita bratelor extinse din spate, ampatamentul autovehiculului a crescut cu 10 mm, de la 2.685 la 2.695 mm. Ecartamentul a fost marit, ajungand la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) pentru rotile din fata si la 1.588 mm (+ 30 mm) pentru rotile din spate. Acest lucru permite echiparea cu jante sportive si pneuri cu diametru marit, care sporesc stabilitatea, imbunatatesc tinuta de drum si impactul vizual.
Insa principala schimbare nu este vizibila cu ochiul liber. Toate versiunile Astra GTC, indiferent de sistemul de propulsie si de nivelul de echipare, sunt prevazute cu o componenta speciala, inclusa, de obicei, in dotarea autovehiculelor sport din clasa superioara: suspensia fata de inalta performanta HiPerStrut (High Performance Strut). In comparatie cu suspensia standard McPherson din dotarea modelului Astra, HiPerStrut se caracterizeaza printr-o reducere a unghiului de inclinare a pivotului de directie si un ax de lungime mai redusa. Acest lucru sporeste ghidajul si aderenta rotilor, reduce perturbarile mecanismului de directie provocate de cuplul motor ridicat si sporeste puterea de virare, oferind soferilor modelului Astra GTC control mai bun asupra directiei, un nivel sporit de precizie si reactii imbunatatite.
In plus, HiPerStut reduce instabilitatea pneurilor, permitand montarea unor jante cu diametru mai mare. Aceasta configuratie avansata lipeste masina de drum si sporeste placerea in timpul conducerii pentru toti soferii modelului GTC, chiar inainte de lansarea versiunilor foarte sportive planificata in viitorul apropiat.
Suspensia spate utilizeaza un arbore compus in combinatie cu un brat Watts. Aceasta configuratie inteligenta, distincta a marcii Opel, si-a demonstrat deja numeroasele avantaje la modelul Astra. Fiind mai usoara si mai compacta decat o suspensie multibrat, aceasta asigura un nivel sporit de confort, o izolare fonica perfecta si un nivel impresionant de control/stabilitate.
Sasiul Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al sasiului de la Opel, FlexRide, inteligent si complet adaptabil. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, oferind un raspuns imbunatatit in viraje si din partea sistemului de directie, adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatit al autovehiculului sporesc siguranta in timpul conducerii in situatii de urgenta. In plus, FlexRide poate fi setat in trei moduri diferite, permitand astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apasarea a unui buton: se poate alege oricand intre modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul "Tour" pentru o calatorie confortabila sau modul "Sport" pentru un plus de dinamism.
Suspensia spate utilizeaza un arbore compus in combinatie cu un brat Watts. Aceasta configuratie inteligenta, distincta a marcii Opel, si-a demonstrat deja numeroasele avantaje la modelul Astra. Fiind mai usoara si mai compacta decat o suspensie multibrat, aceasta asigura un nivel sporit de confort, o izolare fonica perfecta si un nivel impresionant de control/stabilitate.
Sasiul Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al sasiului de la Opel, FlexRide, inteligent si complet adaptabil. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, oferind un raspuns imbunatatit in viraje si din partea sistemului de directie, adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere. Tinuta de drum si echilibrul imbunatatit al autovehiculului sporesc siguranta in timpul conducerii in situatii de urgenta. In plus, FlexRide poate fi setat in trei moduri diferite, permitand astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apasarea a unui buton: se poate alege oricand intre modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul "Tour" pentru o calatorie confortabila sau modul "Sport" pentru un plus de dinamism.
Pentru inceput, patru motorizari - in curand versiuni sportive
Ofera Astra GTC va cuprinde o gama completa de motorizari, de la un accesibil 74 kW/ 100 CP pana la unitati sportive, foarte puternice. Pentru inceput, modelul Astra GTC este disponibil cu patru variante de motorizare: o unitate diesel si trei pe benzina.
Varianta imbunatatita a motorului turbodiesel 2.0 CDTI cu sistem de injectie common-rail si o putere marita la 121 kW/165 CP este echipata cu un filtru de particule diesel si transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Noua tehnologie Start/Stop a Opel, care reduce consumul de carburant in traficul urban cu opriri si porniri dese, este inclusa in dotarea standard. Varianta 2.0 CDTI imbina in mod armonios performantele inalte cu eficienta sporita. Aceasta genereaza un cuplu maxim de 380 Nm datorita functiei de supraalimentare si permite modelului Astra GTC sa atinga viteza de 100 km/h in numai 8,9 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h. Consumul de carburant in regim combinat nu depaseste 4,9 litri de carburant diesel la 100 km, iar emisiile de CO2 ating o valoare de 129 g/km. Datorita rezervorului cu o capacitate de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de 1.100 km.
Ofera Astra GTC va cuprinde o gama completa de motorizari, de la un accesibil 74 kW/ 100 CP pana la unitati sportive, foarte puternice. Pentru inceput, modelul Astra GTC este disponibil cu patru variante de motorizare: o unitate diesel si trei pe benzina.
Varianta imbunatatita a motorului turbodiesel 2.0 CDTI cu sistem de injectie common-rail si o putere marita la 121 kW/165 CP este echipata cu un filtru de particule diesel si transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Noua tehnologie Start/Stop a Opel, care reduce consumul de carburant in traficul urban cu opriri si porniri dese, este inclusa in dotarea standard. Varianta 2.0 CDTI imbina in mod armonios performantele inalte cu eficienta sporita. Aceasta genereaza un cuplu maxim de 380 Nm datorita functiei de supraalimentare si permite modelului Astra GTC sa atinga viteza de 100 km/h in numai 8,9 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h. Consumul de carburant in regim combinat nu depaseste 4,9 litri de carburant diesel la 100 km, iar emisiile de CO2 ating o valoare de 129 g/km. Datorita rezervorului cu o capacitate de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de 1.100 km.
Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus in dotarea standard a celor doua motoare pe benzina supraalimentate, cu o cilindree de 1,4 litri si puteri de 88 kW/120 CP si 103 kW/140 CP. Ambele unitati sunt dotate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, genereaza un cuplu de 200 Nm si au un consum de carburant de 5,9 l/100 km (emisii de CO2 de 139 g/km). Cel mai performant model al gamei pe benzina este motorul turbo de 1,6 litri, ce dezvolta o putere de 132 kW/180 CP, prevazut cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si care propulseaza autovehiculul la o viteza maxima de 220 km/h.
Mai multe sisteme de propulsie vor fi lansate aproape de data premierei mondiale de la Salonul Auto de la Frankfurt. Versiunile cele mai sportive, inclusiv varianta OPC de inalta performanta vor fi lansate in 2012.
Tehnologia inovatoare sporeste placerea si siguranta in timpul conducerii
Indiferent de varianta de motorizare, calatoria la bordul unui model Astra GTC ofera numeroase de satisfactii datorita sasiului sau uimitor. Placerea, dar si nivelul de siguranta pot fi amplificate printr-o multime de sisteme inovatoare.
A doua generatie a camerei video Opel Eye este prevazuta cu functii extinse si imbunatatite. Functia de recunoastere a semnelor rutiere (TSR) poate identifica acum mai multe semne de circulatie, iar informatiile pe care le furnizeaza sunt completate de cele primite de la sistemul de navigatie. Pe langa binecunoscutul sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibila, de asemenea, cu noua functie de indicare a distantei de urmarire (FDI), care informeaza in mod vizual soferul referitor la distanta fata de autovehiculul din fata.
Mai multe sisteme de propulsie vor fi lansate aproape de data premierei mondiale de la Salonul Auto de la Frankfurt. Versiunile cele mai sportive, inclusiv varianta OPC de inalta performanta vor fi lansate in 2012.
Tehnologia inovatoare sporeste placerea si siguranta in timpul conducerii
Indiferent de varianta de motorizare, calatoria la bordul unui model Astra GTC ofera numeroase de satisfactii datorita sasiului sau uimitor. Placerea, dar si nivelul de siguranta pot fi amplificate printr-o multime de sisteme inovatoare.
A doua generatie a camerei video Opel Eye este prevazuta cu functii extinse si imbunatatite. Functia de recunoastere a semnelor rutiere (TSR) poate identifica acum mai multe semne de circulatie, iar informatiile pe care le furnizeaza sunt completate de cele primite de la sistemul de navigatie. Pe langa binecunoscutul sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibila, de asemenea, cu noua functie de indicare a distantei de urmarire (FDI), care informeaza in mod vizual soferul referitor la distanta fata de autovehiculul din fata.
A patra generatie a noului sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4) este inclus pentru prima data in dotarea modelului Astra GTC. Pe langa cele noua functii ale sistemului AFL+, printre care functia de asistenta pentru faza lunga, care activeaza si dezactiveaza faza lunga in functie de prezenta altor autovehicule, acesta poate fi imbunatatit cu un sistem inteligent de reglare a iluminarii (ILR), care utilizeaza camera video frontala Opel Eye pentru a masura distanta fata de autovehiculul din fata si regla in consecinta fasciculul farurilor in modul faza scurta. Acest lucru asigura o iluminare optima a carosabilului, fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic. Cu aceste zece functii, Astra GTC este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul sau.
Design elegant si practic
In comparatie cu modelele concurente, Astra GTC nu neglijeaza aspectul functional, in ciuda designului sau specific unui autovehicul coupe. Nu numai ca poate transporta pana la cinci pasageri, dar portbagajul are un volum de depozitare intre 370 si 1.235 l - cu peste 200 l mai mare decat cel al modelelor concurente. Spatiul de depozitare din habitaclu a fost marit cu 50% fata de generatia anterioara a modelului GTC, fapt care se datoreaza si franei electrice de parcare, care elibereaza suficient spatiu in consola centrala, exact acolo unde este cel mai accesibil.
Designul interior de inalta calitate al modelului Astra GTC imbina formele sculpturale si liniile dinamice, iar caracterul sau sportiv distinct este scos in evidenta de noile materiale, culori si ornamente decorative, atat in varianta Enjoy, cat si Sport. Sunt disponibile, de asemenea, noi ornamente premium din piele in combinatia Alcantara - Nappa. Volanul sport standard, cu priza imbunatatita, confera, de asemenea, modelului GTC un aer captivant.
Design elegant si practic
In comparatie cu modelele concurente, Astra GTC nu neglijeaza aspectul functional, in ciuda designului sau specific unui autovehicul coupe. Nu numai ca poate transporta pana la cinci pasageri, dar portbagajul are un volum de depozitare intre 370 si 1.235 l - cu peste 200 l mai mare decat cel al modelelor concurente. Spatiul de depozitare din habitaclu a fost marit cu 50% fata de generatia anterioara a modelului GTC, fapt care se datoreaza si franei electrice de parcare, care elibereaza suficient spatiu in consola centrala, exact acolo unde este cel mai accesibil.
Designul interior de inalta calitate al modelului Astra GTC imbina formele sculpturale si liniile dinamice, iar caracterul sau sportiv distinct este scos in evidenta de noile materiale, culori si ornamente decorative, atat in varianta Enjoy, cat si Sport. Sunt disponibile, de asemenea, noi ornamente premium din piele in combinatia Alcantara - Nappa. Volanul sport standard, cu priza imbunatatita, confera, de asemenea, modelului GTC un aer captivant.
Pentru a se potrivi tuturor soferilor, scaunele din fata ale Astra GTC ofera cele mai multe posibilitati de reglare din acest segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din fata cu reglare pe opt directii, suport lombar reglabil in 4 directii si spatiu extins pentru zona superioara a picioarelor, aprobate de experti independenti in sanatatea spatelui ai asociatiei AGR (Aktion Gesunder Rucken - Actiune pentru un spate sanatos) reprezinta o optiune accesibila.
Modelul Astra GTC a fost proiectat si dezvoltat in cadrul Centrului International de Dezvoltare Tehnologica din Russelsheim si va fi fabricat in Gliwice, Polonia.
Modelul Astra GTC a fost proiectat si dezvoltat in cadrul Centrului International de Dezvoltare Tehnologica din Russelsheim si va fi fabricat in Gliwice, Polonia.
sursa: 4tuning.ro
No comments:
Post a Comment