Search This Blog

Wednesday, July 13, 2011

Ce secrete ascunde masina ta?

Toate masinile second-hand au secretele lor. Te-ai intrebat vreodata cine a mai condus masina ta inainte sa ajunga la tine? A fost femeie, a fost barbat, a fost fumator, a fost masina de firma, are kilometrii reali, a fost implicata in vreun accident? Nu trebuie sa faci parte din echipa CSI Miami ca sa-ti dai seama de aceste lucruri. Dar daca ai chef sa afli cateva secrete pe care masina ta le tine ascunse, o poti face foarte usor.

Fumator, nefumator?
Mare chestie nu se intampla daca afli ce fel de plamani a avut fostul sofer, curati sau ca aia de pe pachetele de tigari. Dar e doar interesant cum poti afla diverse maruntisuri. Am observat ca mai toate masinile de fumator au cateva semne distincte. In primul rand, pe stalpul de la sofer, langa geam, e plin de semne lasate de arsuri. Pentru ca soferul fumator crapa putin geamul, sa nu iasa aerul conditionat, dar in acelasi timp sa iasa doar fumul. Si din cand in cand, nimereste cu tigara plasticul sau tapiteria de pe stalp. Sa te uiti la orice masina de fumator, cu siguranta are aceste urme. In plus, aia mai stangaci, lasa mult scrum cateodata si acesta cade pe scaun – hopa, urma de arsura iremediabila pe tapiterie! Si alte cateva indicii: scrumiera arsa si murdara, tapiteria plafonului miroase urat, volan mai jegos decat normal, etc…

Tuning Ford: Un Mustang cu o inima de Aston Martin

Probabil ca acest Ford Mustang arata ca oricare alt muscle car modificat la exterior, insa realitatea este cu totul alta - a fost supus unui transplant de motor, iar acum ascunde sub capota inima unui Aston Martin.
Tuning Ford: Un Mustang cu o inima de Aston Martin

Si lucrurile nu se opresc aici. Inainte de a face cunostinta cu noua sa casa, marele V12 - ce a apartinut odinioara unui Vanquish, a fost dus in sala de operatii si modificat genetic pentru a dezvolta nu mai putin de 600 cai putere.

Un nou pictorial incendiar: Patru politiste sexy si un Ford GT

Ceea ce vei admira in urmatoarele fotografii nu sunt chiar Ingerii lui Charlie, ci mai degraba sexy-protagonistele unui nou pictorial. Un pictorial provocator, ce urca temperatura in termometru la valori de-a dreptul incendiare. In plus, nu lipsesc din peisaj nici supercarurile, rolul principal fiind atribuit de aceasta data deja-legendarului Ford GT.
Un nou pictorial incendiar: Patru politiste sexy si un Ford GT

VIDEO: Dacia 1300 Black Beauty - Tuning cu aroma retro

Daca cine nu are un batran trebuie sa isi cumpere, atunci de ce nu s-ar intampla la fel si cu o Dacia 1300? Este adevarat, majoritatea masinilor nu se prezinta in cea mai buna stare, insa cu putina pasiune si multa munca automobilul romanesc poate fi transformat intr-o adevarata capodopera. Exact ca in filmul de mai jos.

Volvo

Volvo

Volvo Reputatia sa a fost cladita mai mult pe partea de siguranta decat pe cea stilistica, dupa cum este demonstrata de aerodinamica rubenisana de care dau dovada modelele suedezilor. Dar, intr-o lume a ceasurilor rezistente la apa si cdizme de alpinism, Volvo si-a creat un locsor bazat pe soliditate si un aspect placut.


Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen Nu, nu inseamna "Masina poporului", inseamna "Alternativa de calitate a ceea ce exita pe piata la ora actuala". Volkswagen este responsabil pentru ridicarea standardelor de inginerie, calitate si fiabilitate a masinilor de rand. Este tot acolo sus, dar acum se afla inconjurat pe podium de din ce in ce mai multi pretendenti.


Toyota

Toyota

Toyota Incetul cu incetul a reusit sa acapareze intreaga lume, fara ca cineva sa observe, si acum este cel mai mare producator auto din lume. Ar putea sa cumpere GM cu banii de buzunar, dar tot nu produc ceva indeajuns de incitant.



Suzuki

Suzuki

Suzuki Un portofoliu destul de ciudat pentru o marca recunoscuta mai mult pentru motocicletele sale. Dar fix cand incepusem sa ne saturam de SUV-urile infime si masinile de oras lipsite de caracter, au lansat Swift - un hatch al naibii de bun. Doar snobismul ii sta in cale - si tu ai putea sa schimbi asta daca doresti.


Subaru

Subaru

Subaru Ai foarte mare grija cand intri intr-un showroom Subaru - intregul tau viitor depinde de alegerea pe care o vei face. Vei alege o berlina exceptionala, un cal de bataie pentru fermieri, un SUV foarte misto sau una dintre cele mai tari masini de raliuri din istorie? Viata era mult mai simpla cand doar fermierii auzisera de ele...


SsangYong

SsangYong

SsangYong La un moment dat, trebuie sa recunoastem ca ne-am ingrijorat. Ne puteam imagina designerii cum stateau ei de vorba si s-au gandit cum ca uratul ar putea fi noul frumos. Dupa care ne-am prins si noi ca acestea de fapt nu sunt o revelatie adusa de coreeni, ci chiar sunt niste masini urate. Macar sunt ieftine.


smart

Smart

smart Smart a avut parte de o viata destul de ciudata. A fost lansata ca o masina pentru oras de-a dreptul revolutionara, dupa care si-a deviat cursul in incercarea de a-si largi orizonturile, chiar producand un hatchback ciudat. Acum, ratiunea s-a intors si toate ideile "mari" au fost aruncate pentru a revolutiona masina pe care o poti parca perpendicular pe o bordura.

Skoda

Skoda

Skoda Evolutia acestei sigle, care odata era de ras, continua destul de sprinten, cu o gama de masini atat de capabile incat este din ce in ce mai greu pentru restul imperiului Volkswagen sa ramana in fata a ceea ce ar fi trebuit sa fie marca ieftina a grupului. Daca tot nu esti sigur, gandeste-te la asta: detinatorii de Skoda sunt cei mai multuiti oameni de pe Pamant.


SEAT

SEAT

SEAT Fostul producator spaniol de cutiute cu roti a fost luat sub aripa grupului Volkswagen pentru o reanimare rapida. Rezultatul este o adunatura destul de impresionanta de clone VW, bine construite si echilibrate ca pret cu o atitudine usor latina, mai ales in ceea ce priveste aspectul.




Saab

Saab

Saab O marca suedeza ce se agata de picul de caracter pe care il mai are, desi dispune de o gama infima de modele usor sub-tehnologizate cu care vrea sa concureze impotriva germanilor, pe segmentul premium, fara nicio sansa. La asta mai adaugam si faptul ca este detinuta de GM si alegerea este una un pic cam dificila. Cu toate astea, chiar iesi in evidenta fata de restul turmei.

Renault

Renault

Renault N-au cum sa nu-ti placa tipii astia. Ei ar vrea sa faca masini rationale si bine facute, precum Volkswagen, dar nu isi pot suprima inventivitatea galica. Rezultatul au fost niste masini bizare si atractive dar foarte prost facute. Acum, lucrurile par sa se fi schimbat. Poti avea stil si fiabilitate in aceeasi masina? Aparent.


Porsche

Porsche

Porsche Inginerie ce a fost perfectionata de-a lungul timpului, incepand cu multi ani inainte de a ne putea noi aduce aminte. Au ramas loiali pedigree-ului de masini sport nepunand nimic in fata experientei condusului in sine, cu exceptia grotescului Cayenne. De neoprit.



Peugeot

Peugeot

Peugeot
Din cele trei mari marci frantuzesti, Peugeot se straduieste cel mai mult sa isi regaseasca identitatea. Renault si Citroen au facut salturi destul de mari la capitolul calitate, pastrandu-si caracterul aproape intact, in timp ce gama Peugeot pare lipsita de energie. Demna, competenta, dar mult mai slaba decat ce au nemtii de oferit.

Opel

Opel

Opel Poate ca este singura marca ce isi gaseste un rival direct pe fiecare fiecare nisa in curtea celor de la Ford, la acest nivel de preturi. Opel este totusi mai aproape de inimile clientilor - aproape toate modelele avand un club dedicat proprietarilor.



Nissan

Nissan

Nissan Este in momentul de fata o marca ce imparte destul de multe cu cei de la Renault. Deci, daca iti cumperi una trebuie sa fii constient de faptul ca ai achizitionat de fapt o masina frantuzeasca cu o infatisare cel putin dubioasa. Asta daca nu cumperi unul dintre modelele de teren sau, de ce nu, GT-R...


Mitsubishi

Mitsubishi

Mitsubishi O sigla dura si foarte capabila care a reusit sa scape de imaginea ieftina atasata majoritatii producatorilor din estul indepartat. Unul din motive este ca intriganta gama de modele utile nu este tocmai ieftina, iar un altul ar fi ca sunt construite corespunzator. A, si sa nu uitam de Evo - o legenda vie in lumea raliurilor.


Mini

Mini

Mini Este de admirat geniul marketingului. BMW, cu reputatia sa pentru calitate si dinamica excelenta in plina perioada de glorie, reinventeaza una dintre cele mai mici masini din istorie... drept una dintre cele mai mari masini de oras din ziua de azi. Oricum este extraordinar de distractiv, desi un pic cam prea popular.


Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Exista chiar si o piesa intitulata "Lord won't you buy me a Mercedes-Benz?". Toata lumea vrea sa aiba un Mercedes. Si nu poti sa-i judeci, inafara de cateva modele ce stau ca dovada a atractiei tipice nemtilor fata de prost-gust, gama lor cuprinde unele dintre cele mai impresionante masini de pe aceasta planeta si inca alte cateva.


Mazda

Mazda

Mazda Mazda are ceva mai mult decat fum si oglinzi. Au venit pe piata din toate directiile - masini de oras, masini sport, masini de familie - si au ajuns undeva in prietenoasa si decenta patura de mijloc. Un pic cam scumpe dar rezonabile, o idee cam fade dar in acelasi timp interesante si bine gandite. O combinatie destul de buna.
  • 2

    2

    € 13,790 - € 13,790
    Varul rational si cu stil al lui Fiesta, cu un caracter placut, dar totusi nepretentios. Este peste multi rivali din clasa.
  • 3

    3

    € 13,185 - € 23,773
    Daca Focus este seful clasei, Mazda3 este baiatul acela cuminte care sta in ultima banca si viseaza sa fie popular. Nu e prost, doar mohorat.
  • 3 MPS

    3 MPS

    € 29,590 - € 29,590
    Cu un motor de 2,3 litri turbo, dezvoltand 256 CP si tone de cuplu la turatii medii, MPS este cu adevarat rapida, atingand 100 de km/h sub sase secunde. Supravirarea cauzata de cuplu este limitata, dar se simte mai mult decat in cazul lui Golf si Focus.
  • 5

    5

    € 14,950 - € 19,823
    Un MPV promitator cu usi glisante si niste artificii inteligente. Are nevoie de mai multa personalitate.
  • 6

    6

    € 16,800 - € 25,370
    Iata unde Mazda te poate schimba. Acum nu mai esti deloc previzibil. Deci, ti-ai luat o Mazda6 in loc de Passat? Interesant.
  • 6 Estate

    6 Estate

    € 24,990 - € 24,990
    Berlina Mazda6 este o masina foarte placuta la condus, iar varianta estate nu schimba nimic, ci vine cu mai multa capacitate. Nu are cel mai mare portbagaj din clasa, dar este destul de convenabila si foarte frumoasa, oferind acel sentiment de Lexus junior.
  • BT-50

    BT-50

    € 25,390 - € 25,390
    O masina excelenta pentru off-road sau pentru cei care au de carat chestii pe munti. Ia un BT 50 si o sa te lupti cu ea.
  • CX-7

    CX-7

    € 23,773 - € 28,647
    Ha ha! Un SUV sportiv care poate fi dotat doar cu un motor 2.3 turbo de 256 cai putere. Fermierii pot sta linistiti - nu va rezista nici cinci minute pe camp.
  • MX-5

    MX-5

    € 15,800 - € 22,800
    Un roadster plin de energie si de farmec. Sasiul este mai pliabil decat un joc pe calculator. O masina foarte tare.
  • RX-8

    RX-8

    € 22,523 - € 26,967
    Vrei ceva nou, iata. Portiere ciudate? Motor rotativ? Look de compact coupe cu spatiu pentru patru? O excelenta masina pentru cei care spun ca masinile sunt foarte previzibile.

Maybach

Maybach

Maybach
Este efectiv versiunea de Rolls-Royce a celor de la Mercedes si adevereste cele mai negre cosmaruri pe care le-ai fi putut avea daca te gandeai "ce-ar fi fost daca nemtii ar incerca sa duca stilul britanic la un nivel mai inalt". Este exact opusul unui Rolls-Royce: este facut pentru ca ceilalti sa te invidieze, in timp ce tu esti rasfatat de cele mai diverse nimicuri la care te poti gandi.

Maserati

Maserati

Maserati Legenda italiana se numara printre producatorii care poarta un nume patat dar foarte respectat ce a supravietuit unor generatii de masini de proasta calitate si manevrabilitate dubioasa, iesind la suprafata drept cea mai tare marca din vastul concern Fiat. Superioara unei Alfa, dar mai subtila decat un Ferrari.


Lotus

Lotus

Lotus
Constructor britanic consacrat pentru masinile sale ultrausoare si hardcore, calitati pastrate de pe vremea fondatorului Colin Chapman. Compania a ramas intacta chiar si dupa ce a fost condusa, pe rand, de Proton si GM, Lotus ramanand principala sursa pentru masini cu performante exuberante si reactii rapide, realizate cu pista de curse in gand.

Lexus

Lexus

Lexus Cand Toyota a lansat o marca de lux, majoritatea au ras pe sub mustata. In general italienii si britanicii considera ca pentru a crea o masina in adevaratul sens al cuvantului este nevoie de mai mult decat tehnica superioara, rafinament de top, ergonomie perfecta... Sau nu. Japonezii chiar au nimerit-o.


Land Rover

Land Rover

Land Rover Viata marcii este practic o metafora pentru produsele sale. Desi a strabatut terenuri pline de recesiuni, crize de petrol, probleme de fiabilitate, o administratie precara din partea americanilor si, recent, o achizitie indiana, a reusit sa iasa pe partea cealalta tot producatorul celor mai bune 4X4 din lume.


Lancia

Lancia

Lancia Pana nu demult, unul dintre cei mai vechi constructor italieni de automobile traia din amintiri. De pe vremurile cand construia masinile elegante care au facut celebrii stilul italian de design sau de cand domina Campionatul Mondial de Raliuri. In anii '80 era bine sa ai cunostinte practice de mecanica daca aveai Lancia, pentru ca se strica des. Insa de cativa ani, calitatea si fiabilitatea au crescut mult. In materie de design, Lancia isi cauta o noua identitate. Si nu pare ca a gasit una aratoasa.

Lada

Lada

Lada Lada era, in perioada comunismului, o marca a poporului, cu masini pentru absolut toata lumea. Corect, de ce sa sufere doar cativa? Acum, este mai degraba cunoscuta pentru Niva, un 4X4 micut, ieftin si destul de capabil, preferat de firmele care asigura securitatea la mall-uri.



Kia

Kia

Kia Este de admirat perseverenta cu care Kia tot ataca piata auto europeana. Au modele pe toate nisele, cu preturi foarte mici si de o calitate din ce in ce mai decenta, iar cu C'eed, o masina chiar buna, cam baga frica in Peugeot si restul.




Jeep

Jeep

Jeep Pentru marca ce a inventat practic conceptul de "off-road" este destul de frustrant sa vezi ca majoritatea marcilor de pe Planeta au cel putin un SUV. Cam greu sa ii compatimesti totusi - toata treaba asta nu s-a intamplat peste noapte. Cineva ar trebui sa le spuna ca razboiul din Coreea s-a terminat de ceva timp.


Jaguar

Jaguar

Jaguar Putine marci au in spate o istorie la fel de mare ca Jaguar, care s-a tot straduit de ceva ani buni sa aduca tourer-ul sport britanic in era navigatiei prin satelit. Dar acum, americanii au lasat mata in sacul indienilor, care i-au lasat pe britanici la conducere. Iar noile masini se cam iau la tranta cu rivalii de la BMW...


Isuzu

Isuzu

Isuzu Isuzu este pentru lumea autovehiculelor comerciale si a motoarelor diesel, cam cum e Honda pentru masinile normale - un simbol al fiabilitatii, al tehnologiei si al perfectiunii japoneze. Si la fel de plictisitoare.




Infiniti

Infiniti

Infiniti Japonezii si-au dat seama ca nu au cum sa cucereasca lumea auto doar cu cate o marca, avand in vedere preferintele care difera de la continent la continent. Asa cum Toyota are Lexus si Honda are Acura, Nissan are Infiniti. Pentru ca a fost lansat initial in Statele Unite, europenii s-au lasat fascinati de masinile luxoase cu un design discutabil, la care ei nu aveau acces. Si iata-ne unde ne-a adus aceasta fascinatie: pitipoancele au un SUV la moda cu care sa dea peste tine, iar Berti si-a pierdut permisul din cauza unuia.

Hyundai

Hyundai

Hyundai Este unchiul din Coreea cu care ti-e putin rusine. Sigur il cunosti - el este cel care nu este chiar la fel de bun la ceva ca celelalte rude, dar care nu inceteaza sa isi arate fata la gratarul in famile cantand ceva ce "matusa Audi" a cantat anul trecut, numai ca ceva mai prost decat ea. Te-ai prins?



Hummer

Hummer

Hummer Astea sunt de fapt camioanele militare ale yankeilor - prea mari, urate si butucanoase pentru drumurile noastre. Dar generatia bling le adora si pe-aici primim doar urmasii lui H1 (despre care si americanii cred ca este prea mare pentru infrastructura noastra).



Honda

Honda

Honda Chiar daca inainte era vazuta ca un mijloc de transport alternativ pentru cei in varsta, acum Honda este o marca foarte complexa si plina de personalitate. Gama variaza de la supermini-uri foarte sigure pana la dementialul roadster S2000, in timp ce continua sa ramana loiala batranilor producand masini de cea mai buna calitate.


Ford

Ford

Ford Pur si simplu cele mai bune masini pentru muritorul de rand care nu-si permite altceva mai scump. Singura problema sunt fanii Opel, care prefera un design mai aparte si, pe langa asta, mai si formeaza diverse cluburi.



Fiat

Fiat

Fiat Desi are o istorie mai patata ca cei 101 dalmatieni, Fiat aparent a acaparat piata masinilor sic, mici si ieftine, combinand preturi rezonabile cu un design aparte. Rugina si problemele de fiabilitate fac din Fiat un fel de versiune latina a lui Ford.



Registration