Toate masinile second-hand au secretele lor. Te-ai intrebat vreodata cine a mai condus masina ta inainte sa ajunga la tine? A fost femeie, a fost barbat, a fost fumator, a fost masina de firma, are kilometrii reali, a fost implicata in vreun accident? Nu trebuie sa faci parte din echipa CSI Miami ca sa-ti dai seama de aceste lucruri. Dar daca ai chef sa afli cateva secrete pe care masina ta le tine ascunse, o poti face foarte usor.
Fumator, nefumator?
Mare chestie nu se intampla daca afli ce fel de plamani a avut fostul sofer, curati sau ca aia de pe pachetele de tigari. Dar e doar interesant cum poti afla diverse maruntisuri. Am observat ca mai toate masinile de fumator au cateva semne distincte. In primul rand, pe stalpul de la sofer, langa geam, e plin de semne lasate de arsuri. Pentru ca soferul fumator crapa putin geamul, sa nu iasa aerul conditionat, dar in acelasi timp sa iasa doar fumul. Si din cand in cand, nimereste cu tigara plasticul sau tapiteria de pe stalp. Sa te uiti la orice masina de fumator, cu siguranta are aceste urme. In plus, aia mai stangaci, lasa mult scrum cateodata si acesta cade pe scaun – hopa, urma de arsura iremediabila pe tapiterie! Si alte cateva indicii: scrumiera arsa si murdara, tapiteria plafonului miroase urat, volan mai jegos decat normal, etc…
Femeie sau barbat?
Da, e la fel de amuzant sa aflii si daca cel care a condus masina, sau cei dinaintea ta, au fost de genul EL sau EA. Nu e greu sa strici cartea masinii si sa faci una noua de la RAR ca sa zici ca esti unic proprietar, cum fac multi oameni. Dar poti afla cateva lucruri pe care actele nu ti le arata. Vrei sa stii daca masina ta a fost condusa de o tanti, doamna sau domnisoara? Din pacate, nu ai cum sa afli daca era extrem de buna si sexy sau daca era cat boilerul din centrala blocului. Dar te poti uita la cateva elemente: schimbatorul de viteze este zgariat pe partea de sus de la inelele de pe deget. Si de obicei, materialul textil, piele sau vinilin din care este facut mansonul de la schimbator este mancat – de la unghiile lungi. Mai mult, acolo unde este clanta portierelor de exterior si interior, mici zgarieturi iti vor spune ca soferul cam avea manichiura lui Wolverine. Si daca nu era vreun Naomi, sigur masina o conducea o femeie.
Cat despre urme de farduri in torpedou si cotiera, sau alte spatii de depozitare, cu siguranta exista din plin. Si daca cumva vezi vreo pata zdravana pe scaun… Ei bine, sa spunem doar ca “aripioarele” nu si-au facut treaba!
Kilometri reali ori ba
Daca bordul zice ca are 50.000 km dar reali are 80.000, probabil nu ai cum sa-ti dai seama. Dar iti poti da seama daca pe bord arata 80.000 si reali are vreo 200.000. Trebuie sa te uiti la uzura urmatoarelor elemente de interior: cauciucul de la pedale, schimbator, volan (mai ales in partea de sus), tapiterie scaune, inchegare fete de usi. Cel putin 100.000 de km, aceste elemente trebuie sa ramana ca noi iar fetele de usi sa nu scoata sunete. Insa dupa distanta asta, incep sa se uzeze vizibil. O masina cu volanul mancat, sau cu pielea de la schimbator rupta, nu are cum sa aiba 80.000 de km reali niciodata. Sau una cu pedalele mancate pana la metal… Ca sa faci o astfel de uzura, trebuie multi kilometri, pe care de obicei un vanzator smecheras incearca sa-i ascunda.
Secrete adevarate
Eu personal am intalnit cateva cazuri care m-au amuzat, sa nu zic altfel. Am cotrobait printr-o masina mai veche pe care o cumparasem, o Honda, si am gasim pe sub scaune niste monede japoneze. Adica masina sigur fusese adusa de acolo si a fost condusa de vreun japonez, lucru care m-a facut sa zambesc. Cu alta am avut experiente neplacute. Am dat jos fata de usa si am gasit sub ea numai kit si ziare – o reparatie facuta cu picioarele de vreun aborigen nu tocmai treaz. Sau am citit pe internet, la nu stiu ce mare fel de Audi RS6, scria pe interiorul fetei de usa, care era acoperita cu Alcantara, made in Romania. Prin filme am mai vazut cazuri cu droguri gasite prin trusa de scule, vreun pistol, cartuse pierdute prin portbagaj, o bomba sub roata de rezerva, etc. Filme, filme, dar nu e departe de viata reala!
Masina ta ce secrete ascunde? Sau ai masina noua si esti unic proprietar si tu faci propriile secrete?
Fumator, nefumator?
Mare chestie nu se intampla daca afli ce fel de plamani a avut fostul sofer, curati sau ca aia de pe pachetele de tigari. Dar e doar interesant cum poti afla diverse maruntisuri. Am observat ca mai toate masinile de fumator au cateva semne distincte. In primul rand, pe stalpul de la sofer, langa geam, e plin de semne lasate de arsuri. Pentru ca soferul fumator crapa putin geamul, sa nu iasa aerul conditionat, dar in acelasi timp sa iasa doar fumul. Si din cand in cand, nimereste cu tigara plasticul sau tapiteria de pe stalp. Sa te uiti la orice masina de fumator, cu siguranta are aceste urme. In plus, aia mai stangaci, lasa mult scrum cateodata si acesta cade pe scaun – hopa, urma de arsura iremediabila pe tapiterie! Si alte cateva indicii: scrumiera arsa si murdara, tapiteria plafonului miroase urat, volan mai jegos decat normal, etc…
Femeie sau barbat?
Da, e la fel de amuzant sa aflii si daca cel care a condus masina, sau cei dinaintea ta, au fost de genul EL sau EA. Nu e greu sa strici cartea masinii si sa faci una noua de la RAR ca sa zici ca esti unic proprietar, cum fac multi oameni. Dar poti afla cateva lucruri pe care actele nu ti le arata. Vrei sa stii daca masina ta a fost condusa de o tanti, doamna sau domnisoara? Din pacate, nu ai cum sa afli daca era extrem de buna si sexy sau daca era cat boilerul din centrala blocului. Dar te poti uita la cateva elemente: schimbatorul de viteze este zgariat pe partea de sus de la inelele de pe deget. Si de obicei, materialul textil, piele sau vinilin din care este facut mansonul de la schimbator este mancat – de la unghiile lungi. Mai mult, acolo unde este clanta portierelor de exterior si interior, mici zgarieturi iti vor spune ca soferul cam avea manichiura lui Wolverine. Si daca nu era vreun Naomi, sigur masina o conducea o femeie.
Cat despre urme de farduri in torpedou si cotiera, sau alte spatii de depozitare, cu siguranta exista din plin. Si daca cumva vezi vreo pata zdravana pe scaun… Ei bine, sa spunem doar ca “aripioarele” nu si-au facut treaba!
Kilometri reali ori ba
Daca bordul zice ca are 50.000 km dar reali are 80.000, probabil nu ai cum sa-ti dai seama. Dar iti poti da seama daca pe bord arata 80.000 si reali are vreo 200.000. Trebuie sa te uiti la uzura urmatoarelor elemente de interior: cauciucul de la pedale, schimbator, volan (mai ales in partea de sus), tapiterie scaune, inchegare fete de usi. Cel putin 100.000 de km, aceste elemente trebuie sa ramana ca noi iar fetele de usi sa nu scoata sunete. Insa dupa distanta asta, incep sa se uzeze vizibil. O masina cu volanul mancat, sau cu pielea de la schimbator rupta, nu are cum sa aiba 80.000 de km reali niciodata. Sau una cu pedalele mancate pana la metal… Ca sa faci o astfel de uzura, trebuie multi kilometri, pe care de obicei un vanzator smecheras incearca sa-i ascunda.
Secrete adevarate
Eu personal am intalnit cateva cazuri care m-au amuzat, sa nu zic altfel. Am cotrobait printr-o masina mai veche pe care o cumparasem, o Honda, si am gasim pe sub scaune niste monede japoneze. Adica masina sigur fusese adusa de acolo si a fost condusa de vreun japonez, lucru care m-a facut sa zambesc. Cu alta am avut experiente neplacute. Am dat jos fata de usa si am gasit sub ea numai kit si ziare – o reparatie facuta cu picioarele de vreun aborigen nu tocmai treaz. Sau am citit pe internet, la nu stiu ce mare fel de Audi RS6, scria pe interiorul fetei de usa, care era acoperita cu Alcantara, made in Romania. Prin filme am mai vazut cazuri cu droguri gasite prin trusa de scule, vreun pistol, cartuse pierdute prin portbagaj, o bomba sub roata de rezerva, etc. Filme, filme, dar nu e departe de viata reala!
Masina ta ce secrete ascunde? Sau ai masina noua si esti unic proprietar si tu faci propriile secrete?
No comments:
Post a Comment