Germanii de la Mercedes au o noua propunere in materie de supercaruri, iubitorii acestui gen de automobile fiind ispititi cu un AMG GT pentru a uita de iconicul SLS. Exista insa si o problema majora: la 115.430 euro, cel de-al doilea model dezvoltat integral de specialistii din Affalterbach intra in competitie directa cu Porsche 991 Carrera S.
Mercedes AMG GT
Dupa mai bine de patru ani in care a surprins cu prezenta si performantele sale, impresionantul Mercedes SLS AMG si-a luat ramas bun de la industria supercarurilor, fiind inlocuit cu un model pe nume AMG GT.
Prezentat public cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna acestui an, cel de-al doilea proiect dezvoltat integral de specialistii diviziei din Affalterbach se bucura de numeroase componente realizate din aluminiu, cantarind astfel doar 1.615 kilograme.
Sub capota se ascunde o unitate bi-turbo cu opt cilindri in V si capacitate de patru litri, acompaniata de o transmisie DCT cu sapte rapoarte si un sistem de tractiune spate dotat cu diferential mecanic.
Astfel, ecuatia 0 - 100 km/h este rezolvata dupa numai patru secunde, cei 462 CP si 600 Nm din dreptul valorilor maxime dovedindu-se arhisuficienti, de asemenea, si pentru o viteza maxima de 304 kilometri pe ora.
Desi consumul mediu de carburant nu reprezinta chiar un factor decisiv atunci cand vine vorba de achizitionarea unui supercar, noul AMG GT uimeste si la acest capitol: 9.3 litri la 100 km, datorita coeficientului aerodinamic de 0.36 si sistemului start-stop oferit in standard.
Pe plan vizual, cel de-al doilea model dezvoltat integral de specialistii diviziei din Affalterbach se remarca in special prin contrastul dintre capota alungita a motorului si portbagajul scurtat - o formula clasica, utilizata anterior si de SLR McLaren, respectiv SLS AMG.
Fiind vorba de un Mercedes de peste 100.000 de euro - 115.430 euro mai exact, interiorul abunda in materiale calitative si tehnologie de ultima ora, modul in care fost trasat design-ul consolei centrale, sub forma unui motor V8, completand lista cu atractii principale.
Porsche 911 Carrera S
Aspectul vizual si performantele tehnice vor transforma, cel mai probabil, noul Mercedes AMG GT intr-un favorit al iubitorilor de supercaruri, insa pentru o suma similara de bani poti avea si un Porsche 991 Carrera S.
Pornind de la 105.173 euro, modelul german vine la pachet alaturi de un propulsor aspirat in sase cilindri, de 3.8 litri, 400 CP si 440 Nm. O cutie manuala cu sapte trepte de viteza este livrata in standard, clientii putand opta totusi pentru o transmisie cu dublu ambreiaj si acelasi numar de rapoarte in schimbul a 3.510 euro.
Meniul Sport Chrono disponibil pentru 2.023 euro este obligatoriu pentru cei care viseaza la un maximum de performanta, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se in doar 4.1 secunde dupa bifarea acestor optiuni.
Vestile bune continua cu viteza maxima de 302 kilometri pe ora, pe cand cei preocupati de protectia mediului vor jubila de fericire la auzul consumului mediu de carburant: 8.7 litri la 100 de kilometri.
Aceasta reusita a fost posibila si de-aceasta data multumita in mare parte tehnologiei start-stop, coeficientul aerodinamic de 0.29 si greutatea de numai 1.415 kilograme obtinuta in urma folosirii din belsug a aluminiului fiind si ele vinovate de eficienta cu care se poate lauda supercarul german.
In ceea ce priveste departamentul stilistic, modelul Porsche 991 Carrera S pastreaza liniile si formele ce au facut celebre generatiile anterioare, singurele diferente notabile regasindu-se la nivel de detaliu.
Evolutia este curentul predominant, de asemenea, si atunci cand vine vorba de aspectul interior, principala atractie fiind totusi reprezentata de faptul ca viitorii cumparatori vor avea la dispozitie patru locuri.
Concluzia?
Desi propun retete complet diferite, Mercedes-ul AMG GT si Porsche-le 991 Carrera S sunt aduse pe aceeasi lungime de unda de pretul lor de achizitie oarecum similar.
Similare sunt si performantele, altfel ca diferentierea intre cele doua automobile germane de inalta performanta se va face, cel mai probabil, in functie de preferintele clientilor in materie de motorizare si / sau design.
Sau preferi cumva noul Jaguar F-Type Coupe R, care porneste de la 103.700 euro si ofera un motor V8 supraalimentat de cinci litri, plus o transmisie automata cu opt trepte si un sistem de tractiune fata?
In cazul de fata, fisa cu specificatii tehnice include valori maxime precum 495 cai putere si 625 Newton-Metri, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.3 secunde si viteza maxima de 300 kilometri pe ora.
Reamintim cu aceasta ocazie si de consumul mediu de carburant de 11.1 litri la 100 de kilometri, greutatea de 1.665 de kilograme si, bineinteles, de aspectul vizual - atat cel interior, cat si cel exterior, ce nu poate fi trecut cu vederea.
No comments:
Post a Comment