Search This Blog

Friday, March 18, 2011

Greseli costisitoare pe care trebuie sa le eviti cand faci detailing auto

Orice faci la masina ta ca sa-i intretii aspectul interior si exterior se cheama detailing. Si aproape toate masinile au nevoie de asa ceva, de cum ies pe usa fabricii. Insa trebuie sa aflam cateva ponturi de la profesionisti, inainte sa apelam la astfel de servicii, pentru ca masina noastra sa o recuperam asa cum ne-am dorit, sau, de ce nu, sa ne surprinda placut.

Fapt: desi peste 95% dintre automobilele care ruleaza pe sosea au nevoie de detailing, doar 5% dintre automobilisti au cumparat vreodata un astfel de serviciu si numai 10% stiu despre ce este vorba, cand se discuta despre detailing.



Fapt: cei mai multi dintre automobilistii care ajung sa cumpere un serviciu de detailing nu stiu cum sa-l controleze, nu stiu ce sa ceara prestatorului si de pot primi.


Fapt: daca produsele fac acelasi lucru si au aceleasi caracteristici, ele poti fi diferentiate prin pret; serviciile nu sunt niciodata identice. Cand cumperi un serviciu trebuie sa urmaresti alte aspecte, pentru evaluare, decat in cazul produselor.


Concluzie: majoritatea larga a autmobilistilor nu stiu ce este detailigul si cum se executa, nu stiu cum se cumpara, cat ar trebui sa coste si cum se controleaza, ce trebuie sa ceara de la un prestator si ce sa urmareasca la primirea masinii.


Cum poti alege cel mai bun centru de detailing - sau macar unul decent - atunci cand iti lipsesc atat de multe informatii?!
Aici nu ne vom ocupa in nici un fel de aspectele tehnice ale detailingului. Pe cei mai multi, cum este si firesc, nici macar nu-i intereseaza asa ceva. Deci, acest film pe care vi-l propunem mai jos nu se adreseaza celor care fac polish sau detailing in general, ci cumparatorilor acestor servicii.

Cu toate acestea, nimic din ce-l intereseaza cu adevarat pe client nu ar trebui sa fie strain prestatorului.

Asta am facut noi de-a lungul anilor: am intervievat zeci si sute de clienti si am incercat sa aflam care sunt secretele celor care obtin in mod constant mai multe servicii, mai multa valoare si mai multa satisfactie, pentru aceiasi bani pe care ii platesc pentru serviciile de detailing.

Am identificat nu mai putin de 7 greseli pe care clientii neinitiati le fac in mod repetat, sabotandu-se practic singuri si platind mai multi bani pentru mai putine servicii.

Inainte de a te invita sa vizionezi filmuletul de mai jos, vom mai face o precizare. De ce va dezvaluim aceste greseli - secrete! - ale cumparatorilor neinitiati, atata vreme cat noi insine suntem prestatori de servicii de dertailing, la randul nostru? De ce riscam sa ne atragem oprobiul colegilor de breasla facand publice aceste detalii "secrete"? De ce ii invatam ce au de facut pe cei care, de obicei, sunt considerati ca fiind de cealalta parte a baricadei?
Pentru simplul motiv ca noi - la fel ca orice alt prestator onest - ne dorim clienti informati. Noi stim ca numai un client informat poate aprecia la adevarata ei valoare munca noastra.

Doar cine cumpara in cunostinta de cauza, doar cei informati pot lua o decizie inteligenta si corecta, profitand mai mult de pe urma serviciilor achizitionate.

Si inca un ultim motiv pentru care ne preocupa informarea, educarea in domeniul detailingului a automobilistilor: este mai usor cand vorbim aceeasi limba si cand ne pozitionam, de fapt, de aceeasi parte a baricadei.

No comments:

Post a Comment

Registration