Primul roadster românesc, dv/dt, poartă semnătura unor studenţi de la Facultatea din Iaşi. Cu un propulsor de la un 318 din 1987, acest model dezvoltă 113 CP şi, datorită masei de 620 kg ar trebui să sprinteze până la 100 km/h sub şase secunde (valoare calculată)
Versiunea pe patru roţi a lui Speedy Gonzalez este acest Mastretta MXT. Conform mexicanilor care au făcut-o are un motor de 2.3 litri şi dezvoltă 200 CP, la o masă de 1.000 kg. Teoretic, poate atinge 100 km/h între 6 şi 7 secunde, nici ei nu ştiu exact...
Cei din Noua Zeelandă au avut un singur campion de Formula 1, Danny Hulme şi acum au un singur supercar Hulme.F1, dedicat legendarului pilot. Acest model cântăreşte 980 kg şi are 600 CP dezvoltaţi de blocul V8, deci putem spune că este un supercar în toată regula.
Australienii nu au prea mare tradiţie în supercar-uri dovadă că prea puţină lume a auzit de Bolwell şi al lor model Nagari. Acest model a fost iniţial produs între 1969 şi 1972. Dar în 2008 la Melbourne australienii au prezentat o re-editare cu motor de 3.5 litri Toyota ce dezvoltă 295 CP.
Cehii au avut şi ei o tentativă de roadster, numită Kaipan, dar acest model dezamăgea prin discrepanţa dintre aspectul futurist şi motorul provenit de pe Skoda 135, plus tracţiunea faţă neindicată unui asemenea model
Un model similar cu dv/dt, replică tot la Lotus 7 este şi Chinkara Roadster 1.8 S, făcut în India. La fel ca roadster-ul făcut de studenţii români, acest model are un motor de 1.8 litri ce dezvoltă 116 CP, dar este mai greu cu 140 kg şi atinge suta în 6,7 secunde, valori la fel calculate.
Sir Stirling Moss a concurat în Argentina cu un Porsche 550 Spyder, lucur pe care Jorge Vasquez, fondatorul JVA, nu l-a uitat şi a creat o replică a legendarului model. Mult mai ieftinp , versiunea look-a-like are motoare de la VW, cel de bază fiind un 1.8 de 100 CP. Noroc că are o masă de doar 720 kg, deşi s-ar putea mult mai bine.
Acest proiect este, probabil, cel mai cunoscut automobil necunoscut , fiind prezent la Salonul de la Geneva 2007. Are un propulsor de la Audi de 1.8 litri Turbo ce dezvoltă 265 Cp. Cântăreşte doar 650 kg şi atinge 100 km/h în doar 3,9 secunde, spun ei..
Un alt supercar în toată regulă, motor V12 bi-turbo şi 720 CP, dar cu un nume care sună mai mult a firmă de transport şi cu o notorietate scăzută este Tramontana. Acest model este proiectat şi dezvoltat în Spania.
Şi estonienii au făcut o replică la Lotus 7. Acest model este realizat din subansamble de Lada, dar poate primi cam orice motor, inclusiv un propulsor V8 de 5.8 litri de la Chevrolet
No comments:
Post a Comment