Search This Blog
Friday, May 20, 2011
Mitsubishi Eclipse
Ce inseamna o masina cu tuning extrem? Am putea spune ca o masina care a fost schimbata radical, in
proportie de 80%, asa cum zice si Dan, proprietarul acestui Mitsubishi Eclipse. In plus, masina are modificari serioase pe partea de exterior, interior, sistem audio dar si la capitolul mecanica si motor. De fapt, are atatea modificari, incat ne este foarte greu sa ne hotaram cu ce sa incepem... Dar stiu ca tuturor le este dor de o masina cu modificari la motor, asa ca o sa incepem cu astea.
Masina a avut la baza un motor de 2000 cmc aspirat, ce producea 147 cp. Acum este un 2000 cmc turbo, dar modificat serios. Dan a primit ajutor de la electrician si mecanicul care i-a montat pistoanele in bloc si a strans chiulasa, dar in rest, el a fost cel care a facut masina cu mana lui, de la un cap la altul.
Motorul are acum toate internele schimbate. Mai precis, vibrochen Eagle forjat, pistoane JE Pistons cu o compresie de 8.1, biele Eagle forjate, cuzineti ACL Racing, axe cu came Brian Crover de 280/280, arcuri de supape intarite, cu saibe din titan, supape forjate si marite cu 1 mm. Insa motorul mai are modificate si urmatoarele elemente: pompa de apa si de ulei cu debit marit, distributie racing, admisie Cyclone, injectoare de 650 cc, pompa de benzina Valbro de 255 l/h, ambreiaj Exedy Stage 2, volanta usurata de la Vidanza, intercooler mare, turbina si o multime de alte modificari adevarate.
Aici nu vorbim de modificarile clasice despre care povestesc toti "racerii" de oras, cu filtru sport de 20 de cai, evacuare de alti 10 cai si CIP de 100 de cp... Nu. Aici vorbim de modificari la cel mai inalt nivel, cu piese de calitate performante. De aceea, nici nu e de mirare ca motorul are oficial, masurati pe dyno, 316 cp. Asta inainte sa fie montate aprinderea noua mai performanta si bobinele, cu doar 1 Bar presiune in turbina...
Masina mai are in prezent transmisie manuala, ca cea originala era automata, evacuare de 76 mm, finala de 110 mm diametru, plus suspensie completa KYB Coilover. Reglabila, evident... Iar despre frane, putem spune doar ca sunt mari si performante, de la EBC Brakes.
Pentru electronica masinii, Dan a optat pentru un ECU full stand-alone de la Microtech, model LT10S, plus un modul de aprindere tot de la Microtech, cu bobine individuale pe fiecare piston. Pentru a manageriza o sumedenie de piese ale motorului complet noi, aftermarket, numai o astfel de electronica custom putea fi montata.
Insa planurile de viitor, din viitorul apropiat mai precis, sunt si mai interesante. Munca la masina pentru 2011 a inceput deja, cu o turbina GT35 Ball Bearing, cu racinre pe apa si ungere pe ulei. Adica e clar, puterea incepe deja sa sara de cei 400 de cp... O galerie de evacuare de inox, de la OBX Racing, un suport pentru filtrul de ulei special, cu o presiune mai mare pentru ca uleiul sa urce in motor, ceva modificari la avans, o presiune mai mare in turbina de 28 psi... Plus multe alte modificari si adaptari la electronica. Insa lucrurile sunt destul de clare: pragul celor 400 cp va fi depasit, dar numai un dyno-test va confirma numarul calutilor japonezi de sub capota Eclipse-ului!
Mici probleme se intrevad in ceea ce priveste cutia de viteze si planetarele, care urmeaza sa fie si ele schimbate, pentru ca nu rezista la o asa putere mare. Insa nu este o prioritate, pentru ca masina nu este una de Drag-Racing.
Iata ca am ajuns si pe partea de styling. Este vorba de un kit complet Veilside, adaptat de la Toyota Celica. Spoilerul fata este unul de pe Toyota Supra, din filmul Fast and Furious. Insa kitul a fost montat surprinzator de bine si vine perfect pe linia masinii, de aceea a si fost ales de Dan. Adaugam aici jantele cromate, kitul lambo-doors, eleronul de carbon si multe alte elemente de efect si obtinem o masina cu de toate, parca scoasa din filmul mai sus mentionat!
La interior dam din nou peste o sumedenie de modificari. Mai exact, este schimbat cam tot. Scaune Simoni Racing, volan Simoni Racing, bancheta si bordul imbracate in piele, mocheta noua, ceasurile de bord sunt cu plasma, o gramada de ceasuri noi dar utile la interior, indicatoare de parametrii ai motorului, fete de usi custom, etc. Tot la interior mentionam si de sistemul sonor.
In acest Eclipse muzica vine din 18 difuzoare: 6 twittere pentru sunetele de frecventa inalta, 6 medii, 2 boxe mixte si 4 subwoofere. Mai avem 2 amplificatoare, o unitate centrala cu DVD Kenwood, plus un monitor incorporat in bord.
Asadar, cam asa sta treaba cu una dintre cele mai modificate masini din Romania. Poate chiar cea mai modificata! Si atunci cand vedem o masina cu un tuning complet, la toate capitolele, nu putem avea decat exprimari de admiratie. Si cand mai adaugam si pasiune, iese o masina cu adevarat speciala. Dan este un exemplu de pasionat pentru masini, pentru ca si-a modificat singur masina, iar planurile de viitor sunt din ce in ce mai ambitioase si nu se vor sfarsi niciodata. Felicitari!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment