De aceasta data vom schimba strategia cu masina lui George. Vom lasa mai mult pozele sa vorbeasca decat cuvintele. Si asta pentru ca numai fotografiile cu diferitele stadii ale masinii pot sa transmita nivelul de munca si pasiune investite pentru a aduce aceasta Dacie in stadiul actual.
Masina in sine este o Dacia 1410 Sport, fabricata in 1984. Candva, a fost verde, asa cum era ea originala iesita pe usile fabricii din Pitesti.
Pas cu pas, incetul cu incetul, masina a suferit foarte multe modificari. Si daca initial aceasta Dacie avea rugina si probleme la tinichigerie, asa cum ii sta bine oricarei masini clasice, George a avut grija de toate. A urmat o vopsea gri piper cod LD7R, un set de jante Gotti R17, dar pe 13 inch cu latime 7 si profil j, stopurile spate de Dacia 1300 si faruri Cibie de la Dacia 1100. Ideea principala a acestui proiect a fost sa pastreze masina cat mai originala, folosind numai piese speciale de Dacia, fie OEM sau de performanta.
La interior, masina a primit doua scaune adaptate de la E46, un roll-bar in spate, tot bordul si fetele de usi au fost refacute, iar volanul candva original UAP si-a transmis emblema pe unul sport, in 3 spite, marca Raid, dar care acum poarta cu mandrie sigla Uzinei de Autoturisme Pitesti.
Sub capota, acolo unde a fost cea mai multa munca, s-au intamplat cele mai interesante etape ale acestui proiect. Si asta pentru ca, asa cum o tradeaza si noul numar de inmatriculare, masina participa la diferite competitii de VTM. In primul rand, George a marit porturile la chiulasa, au fost montate supape de 1.6 cu arcuri Renault, chiulasa a fost planata 1 mm, axa cu came ridicata 6,1 mm, tachetii au fost gauriti, in baia de ulei a fost facut un anti-val, galerie de evacuare Iresa, admisie Iresa cu carburator Dellorto DHLA 40, aprindere de Golf Mk2, bujii Bosh Platinum, electroventilator Spal cu radiator de Dacia SuperNova, volanta a fost usurata si fulia pompei de apa a fost inlocuita cu una tot de SuperNova, astfel incat sa nu apara probleme cu racirea motorului.
Au urmat un servo cu tot cu pompa de 22 mm de pe Dacia Papuc Diesel, astfel incat nici franarea sa nu fie neglijata. Directia a primit o cruce cardanica la volan, pe fata au fost montate o bara antiruliu de 24 mm cu bielete custom, iar pe spate o bara antiruliu de 25 mm de pe Renault 18 Turbo. Pentru a spori stabilitatea in viraje, masina a primit si doua bare strut-bar in fata si in spate, instalate intre oalele de la amortizoare. Garda la sol a fost si ea coborata, taind arcurile.
In viitorul apropiat, George are planuri mari. Un motor 1.4 Turbo si frane cu discuri ventilate fata si pline pe spate. Adica putere mai mare, franare mai buna - nici ca poate exista o combinatie mai de succes in motorsport.
Cine doreste povestea de la A la Z a acestei masini, poate intra pe forum unde este povestita in detaliu, in 125 de pagini. Aici, George ne povesteste fiecare modificare a masinii in parte, fiecare detaliu, fiecare sfat primit si pe care l-a aplicat, toate secretele acestei masini.
Pe final, vrem doar sa spunem ca aici este clar un caz de pasiune acuta pentru masini si motorsport. Crezi ca oricine putea transforma o Dacie din 1984 intr-o adevarata bijuterie pe 4 roti? Crezi ca oricine ar fi destul de nebun sa investeasca sume importante de bani intr-o masina care nu spune nimic marii majoritati? Cu cat proiectul este mai provocator, cu atat si rezultatul final va fi mai interesant si mai uimitor. Cam asa este si cazul acestei masini, un rezultat final la care inginerii Dacia de altadata nici nu indrazneau sa viseze... Bravo George!
===================================================================
salutare cum se numeste carburatorul cel nou ?
ReplyDeletema potzi contatcat pe luky_avram@yahoo.com ms anticipat