Search This Blog

Wednesday, July 27, 2011

Tutorial pentru tranzactii auto: Cum sa vinzi o masina unei femei?

Ai sa razi, dar 30% din clientii masinilor noi sunt de sex feminin. Iar 25% dintre persoanele care cauta masini second-hand sunt tot femei. Asadar, nu ar fi rau sa bagam la cap ce le intereseaza pe femei. Si dincolo de siguranta, stabilitate financiara, copii, amant, sot iubitor si bogat, afectiune sau o poseta Jimmy Choo, iata ce-si doresc femeile de la o masina.
Tutorial pentru tranzactii auto: Cum sa vinzi o masina unei femei?

Ce vor femeile?
Poate cea mai controversata intrebare la care nimeni nu stie raspunsul. Chiar si Mel Gibson a incercat sa afle solutia la aceasta intrebare, insa fara succes. Dar noi vrem sa aflam raspunsul doar la o fractiune din aceasta colosala intrebare: ce vor femeile... de la o masina.



1. O masina frumoasa
Daca unui barbat o masina mai patratoasa, cum ar fi un BMW Ursulet sa zicem, i se pare cel mai frumos lucru din lume, nu prea vei gasi vreo femeie care va zice ca este o masina frumoasa. Da, aspectul exterior global al unei masini conteaza enorm. O masina draguta, precum o Toyota Aygo, Beetle, Mini Cooper, Opel Corsa, Smart, etc. nu au nevoie de reclama prea mare. Nici nu-i de mirare ca la volanul acestor modele vei vedea aproape numai femei. E clar - femeile isi cumpara masinile in functie de cum arata, cam ca in cazul unor posete, cizme, costume de baie, gresie pentru baie, etc.



Stiu, ai vazut si femei la volanul unui S-Class, BMW X5 sau alta masina mai agresiva si mai masculina. Acele femei sunt putine si sunt dintr-un segment diferit. Pentru ele atitudinea si imaginea high-class conteaza mai mult decat dragalasenia si aspectul "simpatic" al unei masinute. Dar in acelasi timp, probabil ca sotul sau un angajat va si alege aceste masini pentru ele...



2. Un interior... feminin
Daca pe noi, barbatii, ne amuza si ne atrag butoanele numeroase, tot felul de gadgeturi, scaune cu memorii, reglajele fine ale sistemului audio sau ale climei, functiile computerului de bord si toate nebuniile care ne fac sa ne simtim copii care se joaca, ei bine, femeile sunt mai destepte si mai practice. Dar in acelasi timp, mult mai mofturoase.



Masina nu are parasolar cu oglinda la sofer? Arunc-o, nu-mi trebuie! Nu am loc in cotiera unde sa-mi pun cateva tampoane si rimelul? Poate doar daca mi-o faci cadou, o s-o conduc! Nu are torpedoul mare pentru toate CD-urile mele cu Michael Bolton si cu Fugees? Ok, treaca de la mine, o sa pun toate cantecele pe stick...


Interiorul unei masini trebuie sa raspunda celor mai simple cerinte: trebuie sa aiba multe oglinzi, spatii de depozitare, un CD-Player cat mai simplu de folosit, cu butoane mari sa nu-si strice unghiile, un volan gros si placut la atingere, un suport de umeras la scaunul soferului, presuri textile sa nu se agate tocurile, lumini puternice in habitaclu numai bune sa-ti refaci pudra de pe nas... si cam atat.


3. O masina cu 4 usi
In general, femeile le poti incadra destul de usor: cu sau fara copii. Ei bine, daca sunt tinere si fara copii, cu siguranta au multe prietene cu care ies in club, la mall sau la film. Fuste scurte, tocuri, ciorapi fini, nu am chef sa fac un pas mare intr-o masina coupe, ca sa ajung pe bancheta spate. Vreau o masina cu 4 usi! Iar daca trec in emisfera cealalta, si apare un copil, e vorba de comoditate, scaun de copil, etc. Cred ca ati inteles destul de usor.


4. Puterea
Ce femeie spune ca nu o intereseaza viteza si puterea masinii, minte mai rau decat isi minte barbatul ca nu flirteaza cu colegul de birou. E dovedit stiintific ca femeia are adrenalina in sange mai ceva ca noi, barbatii. Si asta se poate vedea si in faptul ca nu simt viteza ca noi: adica atunci cand ii spui unei femei ca merge cu 200 pe autostrada, ea habar nu avea, i se pare ceva firesc. Nu degeaba si majoritatea recordurilor de viteza surprinse de radarele politie sunt realizate de femeie. Nu din prostie, ci dintr-o imunitate mai mare la adrenalina generata de vitezele mari.



5. Siguranta si consum
Ultimele si cele mai neimportante trasaturi ale unei masini sunt legate de siguranta auto si de consumul de carburant. Degeaba isi cumpara o femeie un Smart diesel care normal consuma 5 urban. O sa aiba ea grija sa consume 7-8: o tureaza, franeaza tarziu, etc. Putine femei sunt capabile sa conduca economic si sunt direct interesate de consumul masinii. Restul, adica majoritatea, vor sa mearga bine, repede, cum se simt ele mai bine.


Despre siguranta putem vorbi in cazul femeilor cand cauta o masina de familie, cand au copii. In general, mai toate masinile au airbaguri. Insa cand ai un copil sau doi, incepi sa intrebi si cate airbaguri are masina, nu doar daca are. In rest, despre sisteme Isofix, ABS, ESP, trebuie sa afle de la vanzator.


Cum vindem o masina unei femei?
Acum ca stim ce vrea o femeie de la o masina, este foarte usor sa ii vindem si masina. Sunt doua etape, valabile si in cazul masinilor noi si in cazul masinilor second-hand: evaluarea cumparatoarei si prezentarea punctelor forte. Mai precis, trebuie sa ghicim femeia si ce o intereseaza pe ea. Daca clienta noastra este o pitzi imbracata in roz, aranjata, zambitoare, prietenoasa si cu unghii false, cel mai probabil o intereseaza partile cu oglinda la parasolar, culoarea masinii, sa fie o masina "cute", sa fie usor de condus si sa nu-si zgarie pantofii cand urca la volan. Sigur nu va fi interesata de siguranta, consum, capacitatea portbagajului, demarajul, navigatie, scaune cu memorii, ESP, ABS sau alte prescurtari fara noima.


Daca insa clienta noastra este ceva mai "business", daca are copii sau daca este mai serioasa si vrea o masina de familie, atunci ii scoatem in evidenta alte treburi: siguranta, fiabilitate, functionalitate, ce e aia sistem Isofix, ce e ABS, ce e ASR, cum se rabateaza bancheta, etc.


Poate cea mai buna strategie in vanzarea unei masini este urmatoarea, dar care depinde in totalitate de citirea clientei. Intra o mama insarcinata cu sotul ei care impinge un carucior, "dotat" cu un copil de 2 ani:



Vanzatorul: De acord, nu este cea mai ieftina masina, ba chiar sunt multe din acelasi segment mai ieftine. Nu e nici cea mai aratoasa, conform studiilor realizate in Germania. La interior sunt alte masini din aceeasi gama ceva mai incapatoare, care au si un portbagaj o idee mai mare, iar la dotari nu exceleaza, avand numai strictul necesar. Stiu, o sa spuneti ca are un consum mediu, nicidecum mic, si chiar asa si este - sunt alte masini mult mai economice si chiar mai rapide. Insa masina asta are ceva ce restul nu au: a obtinut cele mai multe stele la testele de siguranta realizate in Europa si Statele Unite - este cea mai sigura masina din lume, in segmentul ei! Si cum media accidentelor din Romania este in contiua crestere, e un lucru bun de luat in seama!


Este cel mai usor sa vinzi o masina, unei persoane de sex feminin. Insa cel mai important este sa te asiguri, tu ca si vanzator, ca masina pe care o vinzi raspunde cerintelor sale. Nu ascunde nimic, nu minti si nu atribui specificatii sau trasaturi fictive masinii pe care o vinzi, doar pentru ca acel client de langa tine este o femeie. Ea poate fi neincrezatoare si la urmatoarea vizionare vine cu un cunoscator auto care te da de gol, ai pierdut clientul definitiv. Ghiceste ce-si doreste femeia de la o masina si imbraca-ti marfa pe care o vinzi astfel incat sa raspunde cerintelor sale. Daca un barbat stie la ce sa se uite si intreaba direct despre optiuni, cai putere, consum, trepte de incalzire ale scaunelor, airbaguri, centuri pretensionate cu airbag, discuri de frana ventilate si alte prostii tehnice si practice, femeia vrea sa fie incantata cu alte aspecte ale problemei.

No comments:

Post a Comment

Registration