Mercedes şi Renault sunt sceptice în privinţa introducerii motoarelor turbo de 1.6 litri începând din sezonul 2013 din cauza costurilor ridicate de dezvoltare.
FIA a anunţat la sfârşitul anului trecut că Formula 1 va utiliza motoare turbo în patru cilindri de 1.6 litri începând din sezonul 2013, însă în primele patru luni ale anului au apărut numeroase speculaţii privind acest regulament.
Dintre cei patru constructori prezenţi în competiţie, Ferrari a fost întotdeauna împotriva noului concept, iar Mercedes şi Renault au dat în acest weekend la Barcelona primele semne că şi-ar putea retrage sprijinul pentru schimbarea radicală a regulamentului.
Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes, susţine că costurile de dezvoltare pentru un motor competitiv pentru sezonul 2013 sunt mult prea mari pentru a lua în calcul introducerea unităţilor turbo. "Nu putem face asta. Sprijinim motoarele în patru cilindri numai dacă există o garanţie că costurile vor fi reduse cu 30% pe o perioadă de cinci ani", a declarat germanul pentru publicaţia Auto Motor und Sport.
Şi cei de la Renault au explicat prin vocea şefului Eric Boullier că costurile sunt prea mari, la care se adaugă şi potenţialele efecte negative din perspectiva fanilor, cum ar fi sunetul inconfundabil al motoarelor. "Întrebarea este dacă ne permitem să schimbăm. Important este să nu luăm o decizie greşită în privinţa fanilor sportului şi a viitorului competiţiei", a declarat francezul într-un interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.
Constructorii din Formula 1 se vor întâlni sâmbătă la Barcelona cu Jean Todt, preşedintele FIA, pentru a discuta despre regulamentul tehnic pentru 2013, iar Ecclestone speră că echipele îşi vor impune punctul de vedere. "FIA a luat decizia pe o presupunere greşită, fără să considere efectele colaterale. Constructorii şi echipele trebuie să meargă la FIA şi să spună că s-au gândit la asta şi că au ajuns la concluzia că, deşi decizia a părut bună atunci, este greşită din perspectiva prezentă", a precizat Ecclestone.
În condiţiile în care Ferrari, Mercedes, Renault şi Cosworth sunt singurii constructori din Formula 1, o coaliţie a primilor trei împotriva noului regulament va avea şanse ridicate de succes.
Dintre cei patru constructori prezenţi în competiţie, Ferrari a fost întotdeauna împotriva noului concept, iar Mercedes şi Renault au dat în acest weekend la Barcelona primele semne că şi-ar putea retrage sprijinul pentru schimbarea radicală a regulamentului.
Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes, susţine că costurile de dezvoltare pentru un motor competitiv pentru sezonul 2013 sunt mult prea mari pentru a lua în calcul introducerea unităţilor turbo. "Nu putem face asta. Sprijinim motoarele în patru cilindri numai dacă există o garanţie că costurile vor fi reduse cu 30% pe o perioadă de cinci ani", a declarat germanul pentru publicaţia Auto Motor und Sport.
Şi cei de la Renault au explicat prin vocea şefului Eric Boullier că costurile sunt prea mari, la care se adaugă şi potenţialele efecte negative din perspectiva fanilor, cum ar fi sunetul inconfundabil al motoarelor. "Întrebarea este dacă ne permitem să schimbăm. Important este să nu luăm o decizie greşită în privinţa fanilor sportului şi a viitorului competiţiei", a declarat francezul într-un interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.
Constructorii din Formula 1 se vor întâlni sâmbătă la Barcelona cu Jean Todt, preşedintele FIA, pentru a discuta despre regulamentul tehnic pentru 2013, iar Ecclestone speră că echipele îşi vor impune punctul de vedere. "FIA a luat decizia pe o presupunere greşită, fără să considere efectele colaterale. Constructorii şi echipele trebuie să meargă la FIA şi să spună că s-au gândit la asta şi că au ajuns la concluzia că, deşi decizia a părut bună atunci, este greşită din perspectiva prezentă", a precizat Ecclestone.
În condiţiile în care Ferrari, Mercedes, Renault şi Cosworth sunt singurii constructori din Formula 1, o coaliţie a primilor trei împotriva noului regulament va avea şanse ridicate de succes.
No comments:
Post a Comment