Evoluţie paradoxală pe piaţa auto din România, în luna aprilie a acestui an. Cu excepţia Volkswagen, toate mărcile de volum au pierdut procente importante. În antiteză, BMW Mercedes şi Audi au bifat creşteri.
Chiar dacă pasa proastă prin care a trecut industria auto pare să fi trecut la nivel mondial, pe piaţa din România încă se mai simt reminiscenţe. Vânzările din luna aprilie sunt sub aşteptări, cel puţin în cazul constructorilor de volum.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în luna care tocmai s-a încheiat, românii au înscris în circulaţie 4999 de maşini, cu 43.67% mai puţine decât în aprilie 2010, când erau consemnate 8875 de maşini.
Dintre toţi jucătorii auto de pe piaţa din România, cel mai mult a avut de suferit Dacia, constructorul de la Mioveni bifând o scădere cu 70% a vânzărilor. Dacă în aprilie 2010 se înmatriculau 3613 Dacii, luna trecută numărul acestora a fost de numai 1072.
Evoluţii similare şi pentru Chevrolet (scădere cu 65.2%, de la 569 la 198), şi pentru Ford (scădere de 62%, de la 521 la 197), şi pentru Citroen (scădere de 50%, de la 100 la 50), şi pentru Opel (scădere de 36.2%, de la 450 la 287), şi pentru Renault (scădere de 27.2%, de la 633 la 461), şi pentru Skoda (scădere de 27%, de la 664 la 485).
Singura excepţie în rândul producătorilor de modele de volum a fost Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 21.6 procente, de la 606 la 737 unităţi.
Ca un paradox, deşi mărcile de volum au scăzut, cele premium s-au bucurat de un aprilie în creştere. Capul de afiş l-a ţinut tot BMW, care a înmatriculat cu 22% mai multe maşini, adică 138 faţă de cele 113 ale anului trecut. Rivalii de la Mercedes au crescut cu 46.3%, de la 82 la 120 de unităţi, în timp ce Audi a bifat cu 20.9% mai multe înmatriculări, de la 86 la 104 unităţi.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în luna care tocmai s-a încheiat, românii au înscris în circulaţie 4999 de maşini, cu 43.67% mai puţine decât în aprilie 2010, când erau consemnate 8875 de maşini.
Dintre toţi jucătorii auto de pe piaţa din România, cel mai mult a avut de suferit Dacia, constructorul de la Mioveni bifând o scădere cu 70% a vânzărilor. Dacă în aprilie 2010 se înmatriculau 3613 Dacii, luna trecută numărul acestora a fost de numai 1072.
Evoluţii similare şi pentru Chevrolet (scădere cu 65.2%, de la 569 la 198), şi pentru Ford (scădere de 62%, de la 521 la 197), şi pentru Citroen (scădere de 50%, de la 100 la 50), şi pentru Opel (scădere de 36.2%, de la 450 la 287), şi pentru Renault (scădere de 27.2%, de la 633 la 461), şi pentru Skoda (scădere de 27%, de la 664 la 485).
Singura excepţie în rândul producătorilor de modele de volum a fost Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 21.6 procente, de la 606 la 737 unităţi.
Ca un paradox, deşi mărcile de volum au scăzut, cele premium s-au bucurat de un aprilie în creştere. Capul de afiş l-a ţinut tot BMW, care a înmatriculat cu 22% mai multe maşini, adică 138 faţă de cele 113 ale anului trecut. Rivalii de la Mercedes au crescut cu 46.3%, de la 82 la 120 de unităţi, în timp ce Audi a bifat cu 20.9% mai multe înmatriculări, de la 86 la 104 unităţi.
No comments:
Post a Comment