Doua masini care, puse una langa cealalta, par facute de aceleasi maini. Doua masini sport-coupe, cu 4 locuri, destinate unui public tanar. Motoare interesante, pe benzina si motorina, cu puteri de la 156 pana la 340 CP. Doua masini asemanatoare, dar totodata foarte diferite. O lupta echilibrata: Peugeot RCZ versus Audi TT. Tu cu cine votezi?
Design Exterior:
In cadrul acestui capitol, abordarea se face in doua moduri total diferite. Audi TT a ajuns deja la maturitate, este un model faimos pentru aspectul sau si se bucura de prezenta unui design ce a evoluat din 1998 si pana in prezent. In cazul ultimei generatii, constructorul din Ingolstadt a impletit liniile elegante cu formele sportive, rezultatul fiind un coupe atragator, capabil sa se remarce inca de la prima aparitie.In cazul noului Peugeot RCZ, lucrurile stau cu totul si cu totul altfel. Coupe-ul din Hexagon iese in evidenta printr-o abordare mult mai indrazneata si elemente de design pe care nu le intalnesti la tot pasul. Fie ca ne place sa o recunoastem sau nu, francezii nu dau gres atunci cand vine vorba de trasarea unor linii apetisante sau a unor forme atragatoare pe care cu greu ti le poti sterge din memorie. Iar noul Peugeot RCZ reprezinta dovada perfecta in acest sens.
Verdictul? Depinde in mare masura de preferinte. Ai putea blama aspectul putin invechit al modelului Audi TT si incuraja formele indraznete ale coupe-ului francez. De asemenea, ai putea depuncta lipsa de originalitate a lui Peugeot RCZ si lauda liniile curate ale coupe-ului german. Insa oricare ar fi alegerea ta, un lucru este cert - plafonul de tip Double Bubble al lui Peugeot RCZ este un adevarat eye-catcher.
Design Interior:
Creat pentru a cuceri segmentul premium, primul Peugeot modern care nu beneficiaza de o denumire formata din alaturarea unor cifre se poate lauda cu prezenta unor materiale de calitate. Desigur, acesta nu reprezinta neaparat un avantaj deoarece nici coupe-ul din Ingolstadt nu duce lipsa de asa ceva.
Trecand insa direct la subiect si judecand dupa aspectul celor doua cockpit-uri, este cat se poate de clar ca avem de-a face cu doua autoturisme diferite. In timp ce caracterul modelului Audi TT a fost indreptat clar catre sportivitate si performanta, Peugeot RCZ se bucura de o atingere mult mai rafinata si eleganta. Iar diferentierea se face prin atentia acordata detaliilor. Ceasurile de bord, forma panourilor si liniile consolei centrale spun in totalitate povestea celor doua modele si par sa dea nastere unui segment in care vei alege masina cu sufletul.
Date Tehnice:
Acest capitol pare a fi definitoriu. In timp ce coupe-ul din Ingolstadt se poate lauda cu o larga gama de motorizari (patru, mai exact), coupe-ul francez beneficiaza de doar doua motoare supraalimentate.
Mai pe indelete, Audi TT este disponibil cu un 1.8 TFSI de 160 CP, un 2.0 TFSI de 211 CP si un 2.0 TDI de 170 CP, devoratorii de senzatii extreme fiind invitati sa opteze pentru versiunea TT-S (acelasi 2.0 TFSI care dezvolta insa 272 CP) sau pentru varianta de top TT-RS, propulsata de un 2.5 TFSI, ce dezvolta nu mai putin de 340 cai putere! Important de specificat, Audi TT poate fi echipat si cu transmisia inteligenta S tronic, plus celebrul sistem de tractiune integrala quattro.
In cazul noului RCZ, Peugeot a compus o gama de motorizari mult mai simplificata, ce include un motor 1.6 THP de 156 sau 200 cai putere. Fanii motoarelor diesel pot comanda un 2.0 HDI FAP, lista cu ingrediente incluzand tractiune fata si transmisie manuala in sase trepte (optional, clienti pot opta pentru transmisie automata in cazul versiunii 1.6 THP de 156 cai putere).
Poate fi acesta un dezavantaj pentru atragatorul leu? In masura in care pretul de achizitie este un factor decisiv, in nici un caz - Audi TT porneste de la 37.470 euro cu TVA inclus (1.8 turbo si 160 cai putere), in timp ce Peugeot RCZ poate fi al tau pentru doar 27.499 euro (1.6 turbo si 156 cai putere). De fapt, comparatia intre preturile celor doua coupe-uri se limiteaza la o simpla constatare: oferta celor de la Peugeot se incheie acolo unde ia startul oferta celor de la Audi. Poate asta insemna ca noul RCZ nu concureaza cu celebrul TT? Doar timpul o va spune. Pana atunci, suntem curiosi care sunt optiunile voastre - preferi noul Peugeot RCZ sau ai opta pentru clasicul Audi TT?
Alte imagini 4tuning
No comments:
Post a Comment