Search This Blog

Sunday, May 8, 2011

Renault Fuego 100% custom

Am avut prezentate de-a lungul timpului zeci de masini modificate din Romania. Insa nu am intalnit nicio alta masina care sa fie fabricata custom, cu propriile idei, cu propria viziune, precum acest Renault Fuego. De fapt, daca te uiti la masina finala, nici nu ai de unde sa stii ca vorbim de un Renault Fuego, pentru ca are o forma noua. Iar atunci cand ai pe mana o masina, care ulterior devine o masina complet noua, un prototip, putem spune cu mana pe inima: asta inseamna tuning!
De aceasta data avem de-a face cu un Renault Fuego (la origini) care a fost modificat de Vicentiu, din Constanta. Corect, am mai vazut masini lucrate si modificate, insa atunci cand schimbi caroseria originala si te apuci de modificari in functie de planul din mintea ta, este ceva mai rar. Si Vicentiu asta a facut: o masina custom care sa aduca cat de mult posibil cu pasiunea lui pentru masinile americane. Insa ceea ce a realizat el este o dovada clara de pasiune extrema pentru masini si pentru tuning. Din poze se poate observa calitatea lucrarilor, migala si devotamentul pentru fiecare etapa: exterior, interior, motor, elemente mecanice, etc. Insa cel mai bine puteti simti spiritul unui adevarat entuziast auto, direct din vorbele sale.
Intotdeauna am fost fascinat de masinile americane si formele lor (in special Dodge Challenger, Chevrolet Camaro si Chevrolet Corvette). Asa ca am ajuns sa imi doresc una. Cum finantele insa nu imi permiteau, m-am gandit sa-mi modific singur o masina care sa semene cat de cat cu un model american, asa ca am inceput sa caut o masina nu foarte scumpa, care sa accepte mai usor modificarile. Dar mai ales, pentru care sa nu faca nevasta crize ca am nenorocit si bunatate de masina, dar si bugetul familiei...

Totul a inceput intr-o duminica, in targul din Constanta. Aici am gasit un Fuego simplu, cu cutie automata, in starea pe care o vedeti - adica destul de proasta. Dar a fost ieftin. De aici a inceput munca mea din fiecare sambata si duminica.

Mai intai am vopsit-o la viteza in rosu, pentru inmatriculare (nu stiam daca se accepta la RAR modificarile pe care urma sa le fac, in caz ca o inmatriculam ulterior). A urmat apoi dezmembrarea integrala si am trecut la reconditionarea pieselor. Am sablat la un prieten care sableaza geamuri (foarte fin) blocul motor, tamburii de frana pe spate, etrierele fate, fuzete, bascule, etc. pe care le-am vopsit ulterior. Am cumparat toate piesele care se inlocuiesc la punti si am trecut la montajul lor: discuri de frana, pivoti, placute si saboti, furtune, rulmenti, etc. Si in plus am costruit un sistem de inaltare / coborare a puntii fata.
Apoi am trecut la inlocuirea intregului sistem de evacuare, inclusiv toba mica, confectionat din teava de inox cu diametrul de 50mm. Toba finala am cumparat-o pentru sunet, recunosc... Am inlocuit galeria de evacuare a motorului cu una de la un motor turbo, in ideea ulterioara de a-i monta o turbina si sa am deja adaptarile facute. Tot in faza asta am adaptat un set de carburatoare de la Alfa Romeo pentru fiecare piston in parte, pentru faza in care urma sa trec la cresterea puterii motorului.
Si asa s-a nascut noul motor, la care am inlocuit tot ce prezenta uzura (piese luate din 4 motoare vechi dar care la masuratori au corespuns cotelor standard), cu exceptia setului motor cu garnituri, pompa de benzina, delcou, bujii, fise, pompa de apa si cuzineti, pe care le-am luat noi.

Totodata am schimbat si cutia de viteze automata cu una manuala in 5 trepte de la un Renault 25 TXI, model NG3-088, care s-a potrivit perfect, fara alte modificari pe motor si caroserie, inclusiv la timonerie. Am ramas surprins cum s-au gandit francezii sa pastreze anumite standarde de cote si la masinile fabricate in 1991... Am uitat sa spun ca Fuego este din 1986. Analizand rapoartele de transmisie ale acestei cutii (din manualul de R25) am considerat ca ma va ajuta mai mult la demarajele scurte, dar si la drum lung in treptele 4-5.
Cum am terminat cu mecanica in mare parte, am trecut la modificarea caroseriei. Aici am modificat in special spatele masinii, inlocuind haionul cu portiunea din spate de la un Cielo. Am considerat ca se aproprie destul de mult de ce vroiam, ca si forma (Corvette).

Dupa ce am sudat tabla, am cautat niste stopuri rotunde, pe care le-am gasit la o duba KIA 2055, daca mai tin bine minte. La capitolul bare, am apelat la ajutorul unui prieten care lucreaza in fibra de sticla, si dupa cateva variante de modificari pe structura unui spoiler spate de Cielo si o bara frontala de Dacie, am ajuns la variantele care se vad. Vopsitoria am facut-o la cineva specializat, si care s-a ocupat de finisaje inainte de vopsire. A iesit, zic eu, acceptabil... Se putea si mai bine, dar am facut greseala de a apela la cineva care imi era dator cu bani, si asa m-am trezit cu masina fara sa mai pot sa-i fac observatii. Din greseli invata omul, insa costa!

Farurile le-am luat de la un Mitsubishi Pajero, varianta sport, si dupa cateva incercari, a iesit forma actuala. Tapiteria am facut-o de data aceasta la cineva pe care nu-l cunosteam, dar am auzit ca lucreaza bine si am putut sa cer calitate pentru banii platiti.

Baza a fost un set de scaune FK Automotive, iar materialul este pielea ecologica (din cauza de pret ceva mai redus). Tapiteria din interior (plafon si restul) am executat-o singur cu multa munca migala si nervi uneori,dar sper ca a iesit bine in final.

A inceput apoi faza de concepere a bordului pe care il vroiam unicat. Asa ca am tot schitat mai multe variante, folosind parti din bordul vechi (vitezometrul si indicatorul de benzina), cit si indicatoare de temperatura apa, temperatura ulei, presiune ulei, vacuum, tensiune baterie si turometru de la Auto Gauge, comutatoare de la Foliatec, dar si unele de conceptie si constructie proprie, pentru temperatura ambientului si comanda electrica a robinetului de calorifer.
Munca cea mai migaloasa a fost la legarea tuturor circuitelor electrice si probarea lor, astfel incit sa functioneze fara probleme. Daca nu aveam posibilitatea de a avea acces la strung si freza, nu cred ca reuseam asa usor constructia intregului bord.

Acum haideti sa va spun si cateva date despre accesoriile din masina: boxe fata JBL GTO 506 de 130 mm, 2cai, 55w RMS, 70hz-21khz, prevazute si cu tweeter si filtre proprii. Boxele de pe spate sunt JBL CS3196, 224mm, 3cai, 70w RMS, 50hz-20khz. Subwoofer Blaupunkt montat in cutie adaptata spatiului din spate, construita de mine, de 500w, amplificat de statia Blaupunkt GTA200 de 350w, 40-160hz.

Unitatea audio este un CD Tuner PIONEER DEH-P6700MP, cu o putere de 4x50w, prevazut si cu comenzi pe volan tot Pioneer, model CD-SR100.
In plus, tot pe partea de electrica, am montat alarma VIPER, senzori de parcare spate, geamuri si oglinzi electrice (oglinzile provin de la un BMW), trapa retractabila pe exteriorul caroseriei si inchidere centralizata. Adica diverse elemente pe care nu le avea masina in varianta stoc...

Pana in prezent, cam astea sunt modificarile suferite de acest Renault Fuego. Insa evident, nu ma voi opri aici. Urmeaza ceva schimbari si sub capota, unde, normal, motorul va fi supraalimentat. Iar probabil, masina va fi completa si finalizata 100% anul acesta, cand voi reveni cu un update.

No comments:

Post a Comment

Registration