Motoarele se spala sau nu?
De ce trebuie sa vezi filmul de mai jos si sa citesti acest articol? Voi raspunde imediat. Dar inainte, cred ca din punctul de vedere al atitudinii fata de curatarea motorului, automobilistii se impart in doua categorii: unii isi spala deja motorul, dar nu stiu inca la ce distant mica (un pas!) se afla de tratamentul profesionist (acestia pot sari direct la partea a doua, cea a procedurilor). Si a doua categorie o constituie automobilistii care au fost invatati sa se teama de un motor curat.
Amandoua categoriile vor afla, in final, cat de FRUMOS poate fi un motor (al lor!) caruia i s-a facut detailing si cat de usor se poate face asta.
Daca pana in final, materialul iti va trezi interesul, poti apoi parcurge si procedurile descrise mai jos.
Vrei sa afli cum poti obtine un motor ca cele din film?
Echipamente si produse necesare
- Un furtun cu apa (3/4 bari); daca ai jet, nu folosi o presiune mai mare de 30-40 bari;
- Un compresor de aer de orice fel este ideal (daca nu este disponibil, e bun si un aspirator);
- Lavete din microfibra (sau care sa nu lase scame);
- Cat mai multe pensule de cat mai multe marimi, texturi si duritati (par si plastic), inclusiv lungimi si forme diferite;
- Curatitor profesional de Motoare (furnizat de importatori/distribuitori de produse profesionale de detailing); cei care sunt din provincie si/sau nu au acces la produse profesionale sa-mi scrie la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro si le voi indica alti curatitori la care au acces, dar pe care nu-i promovez si nici nu-i recomand in mod public;
- Dressing pe baza de apa (Atentie!, inca o data: pe baza de apa; sunt excluse dressingurile sau gelurile pe baza de solvent), tot de la furnizorii de produse profesionale de detailing. La fel ca mai sus, cei care nu au acees la produse profi sa-mi scrie la cristian.pop@expertdetailing.ro , ca sa le indic niste inlocuitori siguri, dar exclusiv in mod confidential;
- Pungi de plastic, saci menajeri, manusi chirurgicale pentru protectia zonelor sensibile.
Protejarea zonelor sensibile si dezechiparea
Aici depinde de experienta, priceperea si pedanteria ta cate dintre operatiile pe care le voi insira vei considera ca sunt obligatorii pentru tine si masina ta (functie si de marca si vechimea acesteia, desigur).
Acopera cu pungi sau manusi urmatoarele elemente pe care le consideri sensibile: orice calculator, ECU, ABS, Aibag, electromotor, alternator, sigurante, prize de aer, bobina de inductie, debitmetru, contactele mufelor si fisele, delco, alarma (goarna ei), gurile de aer, etc.
Cei mai scrupulosi, inainte de toate, decupleaza si scot bateria (dar asta vine la pachet cu posibila dereglare a echipamentelor electronice). Noi, spre exemplu, nu facem asta.
Inspectia preliminara
Inspecteaza cu atentie si uita-te dupa orice posibila fisura, fir dezizolat, cutie crapata, furtune din cauciuc cu aspect imbatranit sau crapate, etc.
Prespalare
In acest moment, motorul trebuie sa fie caldut sau rece, in mod obligatoriu! Se poate incepe prin suflarea frunzelor si a prafului cu aer comprimat.
Apoi, se uda capota si se coboara in jos, pe motor.
Daca folosesti jetul, nu-l tine niciodata atintit multa vreme pe zonele sensibile si protejate.
Dupa udare, pulverizeaza din plin Curtatitor de Motor. Apoi agita-l cu diferite perii, freaca si incearca sa patrunzi in locurile cele mai greu accesibile. Dar cu grija, atentie si fara graba/brutalitate.
Curatitorul lucreaza pentru tine, nu-ti trebuie muschi!
Prima limpezire
Se indeparteaza Curatitorul de pe toate reperele.
Se inspecteaza in ce locuri au ramas urme si mizerii greu de indepartat. Se pulverizeaza din nou pe le Curatitor de Motor din plin si se freaca viguros. Se repeta operatia de cate ori este necesar.
Practic, limpezirea si curatarea se repeta de oricate ori e nevoie.
In cele mai multe cazuri, se vor curata relativ repede.
Ultima limpezire
Dupa ce esti multumit de curatarea motorului, se mai limpezeste cu apa din abundenta o ultima data.
Se indeparteaza apoi toate protectiile. Reperele protejate se sterg cu o laveta umeda.
Se pulverizeaza peste tot, din plin, dressing pe baza de apa. Acesta se va raspandi/dilua pe suprafetele ude ale motorului.
Se porneste motorul.
Se lasa capota si se tine motorul pornit inca 20-30 de minute.
Dressingul si inspectia finala
Se opreste motorul.
Se mai pulverizeaza dressing pe unde mai este nevoie si mai ales in locurile indepartate si greu accesibile.
Apoi, se sterge excesul de dressing unde este cazul.
De obicei, se intinde pe suprafetele din plastic intr-un film subtire si se lasa sa se usuce.
La sfarsit, dupa ce dressingul s-a uscat peste tot, putem opta pentur 2 efecte: 1. Stralucire mata (de satin); 2. Stralucire de acadea.
Pentru primul efect se sterge bine dressingul uscat de pe toate reperele la care ai acces.
Pentru al doilea se mai pulverizeaza un strat de dressing si se lasa sa se usuce asa, nesters. Lasat sa se usuce nesters, dressingul va straluci ca o acadea abia scoasa din gura.
De ce trebuie sa vezi filmul de mai jos si sa citesti acest articol? Voi raspunde imediat. Dar inainte, cred ca din punctul de vedere al atitudinii fata de curatarea motorului, automobilistii se impart in doua categorii: unii isi spala deja motorul, dar nu stiu inca la ce distant mica (un pas!) se afla de tratamentul profesionist (acestia pot sari direct la partea a doua, cea a procedurilor). Si a doua categorie o constituie automobilistii care au fost invatati sa se teama de un motor curat.
Amandoua categoriile vor afla, in final, cat de FRUMOS poate fi un motor (al lor!) caruia i s-a facut detailing si cat de usor se poate face asta.
Daca pana in final, materialul iti va trezi interesul, poti apoi parcurge si procedurile descrise mai jos.
Vrei sa afli cum poti obtine un motor ca cele din film?
Echipamente si produse necesare
- Un furtun cu apa (3/4 bari); daca ai jet, nu folosi o presiune mai mare de 30-40 bari;
- Un compresor de aer de orice fel este ideal (daca nu este disponibil, e bun si un aspirator);
- Lavete din microfibra (sau care sa nu lase scame);
- Cat mai multe pensule de cat mai multe marimi, texturi si duritati (par si plastic), inclusiv lungimi si forme diferite;
- Curatitor profesional de Motoare (furnizat de importatori/distribuitori de produse profesionale de detailing); cei care sunt din provincie si/sau nu au acces la produse profesionale sa-mi scrie la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro si le voi indica alti curatitori la care au acces, dar pe care nu-i promovez si nici nu-i recomand in mod public;
- Dressing pe baza de apa (Atentie!, inca o data: pe baza de apa; sunt excluse dressingurile sau gelurile pe baza de solvent), tot de la furnizorii de produse profesionale de detailing. La fel ca mai sus, cei care nu au acees la produse profi sa-mi scrie la cristian.pop@expertdetailing.ro , ca sa le indic niste inlocuitori siguri, dar exclusiv in mod confidential;
- Pungi de plastic, saci menajeri, manusi chirurgicale pentru protectia zonelor sensibile.
Protejarea zonelor sensibile si dezechiparea
Aici depinde de experienta, priceperea si pedanteria ta cate dintre operatiile pe care le voi insira vei considera ca sunt obligatorii pentru tine si masina ta (functie si de marca si vechimea acesteia, desigur).
Acopera cu pungi sau manusi urmatoarele elemente pe care le consideri sensibile: orice calculator, ECU, ABS, Aibag, electromotor, alternator, sigurante, prize de aer, bobina de inductie, debitmetru, contactele mufelor si fisele, delco, alarma (goarna ei), gurile de aer, etc.
Cei mai scrupulosi, inainte de toate, decupleaza si scot bateria (dar asta vine la pachet cu posibila dereglare a echipamentelor electronice). Noi, spre exemplu, nu facem asta.
Inspectia preliminara
Inspecteaza cu atentie si uita-te dupa orice posibila fisura, fir dezizolat, cutie crapata, furtune din cauciuc cu aspect imbatranit sau crapate, etc.
Prespalare
In acest moment, motorul trebuie sa fie caldut sau rece, in mod obligatoriu! Se poate incepe prin suflarea frunzelor si a prafului cu aer comprimat.
Apoi, se uda capota si se coboara in jos, pe motor.
Daca folosesti jetul, nu-l tine niciodata atintit multa vreme pe zonele sensibile si protejate.
Dupa udare, pulverizeaza din plin Curtatitor de Motor. Apoi agita-l cu diferite perii, freaca si incearca sa patrunzi in locurile cele mai greu accesibile. Dar cu grija, atentie si fara graba/brutalitate.
Curatitorul lucreaza pentru tine, nu-ti trebuie muschi!
Prima limpezire
Se indeparteaza Curatitorul de pe toate reperele.
Se inspecteaza in ce locuri au ramas urme si mizerii greu de indepartat. Se pulverizeaza din nou pe le Curatitor de Motor din plin si se freaca viguros. Se repeta operatia de cate ori este necesar.
Practic, limpezirea si curatarea se repeta de oricate ori e nevoie.
In cele mai multe cazuri, se vor curata relativ repede.
Ultima limpezire
Dupa ce esti multumit de curatarea motorului, se mai limpezeste cu apa din abundenta o ultima data.
Se indeparteaza apoi toate protectiile. Reperele protejate se sterg cu o laveta umeda.
Se pulverizeaza peste tot, din plin, dressing pe baza de apa. Acesta se va raspandi/dilua pe suprafetele ude ale motorului.
Se porneste motorul.
Se lasa capota si se tine motorul pornit inca 20-30 de minute.
Dressingul si inspectia finala
Se opreste motorul.
Se mai pulverizeaza dressing pe unde mai este nevoie si mai ales in locurile indepartate si greu accesibile.
Apoi, se sterge excesul de dressing unde este cazul.
De obicei, se intinde pe suprafetele din plastic intr-un film subtire si se lasa sa se usuce.
La sfarsit, dupa ce dressingul s-a uscat peste tot, putem opta pentur 2 efecte: 1. Stralucire mata (de satin); 2. Stralucire de acadea.
Pentru primul efect se sterge bine dressingul uscat de pe toate reperele la care ai acces.
Pentru al doilea se mai pulverizeaza un strat de dressing si se lasa sa se usuce asa, nesters. Lasat sa se usuce nesters, dressingul va straluci ca o acadea abia scoasa din gura.
No comments:
Post a Comment