Search This Blog

Friday, June 17, 2011

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

Pregatind sa sarbatoreasca in viitorul apropiat nu mai putin de jumatate de secol de maiestrie, compania AMG reprezinta in prezent declaratia de sportivitate a constructorului auto Mercedes-Benz. O dovada a perfectiunii automobilelor germane si, nu in ultimul rand, cea mai scurta cale catre victorie.
AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

O vorba inteleapta afirma ca pentru a intelege prezentul trebuie, mai intai de toate, sa cunosti trecutul. Iar trecutul companiei AMG este unul cu adevarat glorios. Si istoria este martorul perfect al acestei afirmatii. Asadar, fara doar si poate, acesta este momentul potrivit pentru a ne incepe incursiunea in trecut. In trecutul germanilor de la AMG.


Cuvant de inceput
1 iunie 1967 este data care va ramane intiparita pentru eternitate in memoria pasionatilor de motorsport si/sau automobile super-sportive. 1 iunie 1967 este data la care a luat nastere acum-celebra companie AMG, infiintata in oraselul Burgstall, de catre doi fosti ingineri Mercedes - Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher. Asa cum probabil cunoaste deja toata lumea, secretul denumirii AMG se ascunde in initialele celor doi fondatori, cea de-a treia litera fiind data de locul de nastere al lui Aufrecht - Grossaspach.

Prima piatra de temelie a noii companii din Burgstall avea sa fie pusa doi ani mai tarziu, atunci cand AMG modifica modelul Mercedes 250. Pe scurt, motorul automobilului de clasa medie avea sa fie dus pana la o capacitate cilindrica de 2.8 litri, in timp ce carburatorul era inlocuit de un sistem de injectie. Ajustarea propulsorului nu avea insa sa se incheie aici, intregul proces de transformare urcand puterea maxima de la 135 la 185 CP. Trei ani mai tarziu, germanii de la Mercedes lansau noul 280 E cu 185 CP si injectie pe benzina, o provocare la care AMG a raspuns instantaneu cu o versiunea si mai puternica, de 230 cai putere. In plus, acel sedan se bucura de o viteza maxima de 230 km/h si putea fi echipat si cu discuri ventilate, transmisie in cinci trepte, limited slip differential, volan din piele si scaune tip bucket.

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

Inceputul anilor '70 aduceau indeplinirea unui vis glorios
Creata cu un singur scop, acela de a dezvolta motoare de curse ultra-performante pentru automobilele Mercedes, compania AMG avea sa celebreze la doar patru ani de la infiintare un succes rasunator. In anul 1971, impresionantul Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 modificat de cei de la AMG obtinea primul loc in clasa sa, la Cursa de 24 de Ore de la Spa-Francorchamps. In acelasi an, compania din Burgstall era asaltata de posesorii modelului Mercedes-Benz 300 SEL 6.3, care pornisera in cautare de mai multa putere. AMG a raspuns provocarii si in cazul de fata, sosind cu motoare ce dezvoltau 280, 300 sau chiar 320 cai putere - valori obtinute fara marirea capacitatii cilindrice. De asemenea, sasiul si sistemul de franare au fost modificate pentru a face fata impresionantelor cifre, in timp ce aspectul exterior a ramas neschimbat.

Alte evenimente importante ale anilor '70:
- In 1972, performantul 300 SEL 6.8 participa in alte doua curse - Cursa de 24 de Ore de la Nurburgring si Cursa de 200 de Mile de la Nuremberg, in ultima obtinand primul loc la categoria "masini de serie si turisme speciale cu capacitate cilindrica mai mare de 2.000 cmc". De asemenea, aceasta victorie a marcat si sfarsitul carierei impresionantului 6.8. Ulterior, masina a fost vanduta conglomeratului Matra, ajungand sa fie folosita la testarea la mare viteza a pneurilor de avion.
- In acelasi an, AMG a inzestrat motorul de 6.8 litri cu o turbina, rezultand astfel un V8 de 600 cai putere ce avea sa fie montat pe un prototip McLaren M20. Din pacate, datorita cererilor impresionante de care se bucura compania germana, acel proiect a fost abandonat. Nu inainte insa de a obtine un respectabil loc cinci intr-o cursa desfasurata la Monza.
- In anul 1973, AMG soseste cu diverse modifcari pentru Mercedes/8, printre care cresteri de putere, suspensie, frane, jante din materiale usoare sau noi pneuri.
- Un an mai tarziu, compania germana da nastere unor automobile unice, in aceasta lista inscriindu-se si o versiune a modelului 300 SL, dotata cu motorul V8 de 4.5 litri de la 450 SE, servodirectie, aer conditionat si transmisie automata.
- In anul 1976, atelierul din Burgstall devine neincapator pentru cei 40 de anjgajati, compania AMG fiind astfel nevoita sa se mute in Affalterbach. De asemenea, gama de accesorii oferite creste in continuare.
- In anul 1977, un nou 300 SL este inzestrat cu aceeasi tehnologie regasita pe modelul 450 SE.
- Un an mai tarziu, germanii de la AMG ofera pentru prima oara si modificari de ordin estetic: spoilere fata / spate, praguri laterale, accente cromate de negru.
- Anul 1979 este transformat intr-un motiv de bucurie pentru posesorii noului G-Class, compania stabilita acum in Affalterbach oferind o serie de imbunatatiri si pentru acest model.

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

Anii 1980 - Victorii impresionante in lumea sporturilor cu motor si automobile capabile sa te lase fara de suflare!
- In anul 1980, un Mercedes-Benz 450 SLC AMG reuseste sa obtina victoria in cadrul European Touring Car Championship. Sase ani mai tarziu, in 1986, un 190 E 2.3-16 modificat special de AMG obtine rezultate impresionante in seria DPM (German Production Car Masters). De asemenea, anul 1988 aduce un parteneriat oficial in motorsport intre Mercedes si AMG, dar si patru victorii obtinute la bordul noului AMG-Mercedes 190 E 2.3-16. Un an mai tarziu, in 1989, AMG devine cea mai de succes echipa din DTM.
- Iar asta nu e tot. Pe langa succesele rasunatoare din lumea sporturilor cu motor, compania din Affalterbach s-a ocupat si de crearea a noi automobile capabile sa te lase fara de suflare. Mai exact, in anul 1982 debuteaza impresionantul 500 SEC AMG (276 CP), in timp ce anul 1983 este gazda lansarii modelului 190 2.3 AMG - ce se bucura de 160 cai putere. In acelasi an, conform motto-ului "un motor mare intr-o masina mica", AMG instala sub capota unui 280 CE motorul V8 de 5.0 litri al unui 500 SE. Drept urmare, rezulta modelul 280 CE 5.0 AMG Coupe, ce beneficia de 276 CP si 408 Nm.
- In anul 1984, AMG stoarce din motorul V8 al coupe-ului de lux 500 SEC nu mai putin de 340 cai putere. De asemenea, acelasi impresionant propulsor urmeaza a fi montat si sub capota lui 300 E 5.0 AMG, permitandu-i acestuia sa atinga o viteza maxima de 280 km/h. Doi ani mai tarziu, in 1986, intreaga planeta este cucerita de aparitia modelului 300 E AMG - botezat de fanii americani The Hammer. Motivele erau evidente: V8, 5.6 litri, 360 cai putere, 510 Nm si 303 km/h.
- Anul 1987 nu doar ca ne pune fata in fata cu o versiune DTM a modelului 500 SEC, dar marcheaza si debutul unei alte creatii capabile sa-ti accelereze bataile inimii - 300 E 6.0 AMG, automobil ce beneficia de un V8 de 385 cai putere si 566 Nm. In acelasi an, modelele 300 E si 190 E AMG vor fi propulsate de un motor in sase cilindri, de 3.2 litri. In 1989, Mercedes evolueaza intr-un constructor cu aspiratii sport si ofera modelul 190 E cu motorul 2.5-16V. De asemenea, si AMG isi lasa amprenta acestui propulsor, rezultatul maxim fiind de 225 CP si 240 Nm.

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

Anii 1990 - AMG intra sub aripa celor de la Daimler
- La 1 ianuarie 1999, Daimler AG achizitioneaza pachetul majoritar al companiei AMG. Noua companie infiintata se va numi Mercedes-AMG GmbH si va avea in continuare sediul in Affalterbach. Pana la marele moment insa, lucrurile au stat in felul urmator:
- Anul 1990 concretizeaza un parteneriat intre Daimler-Benz si AMG. Acelasi an aduce si premiera modelului 190 E 2.5-16 Evolution II (patru victorii in DTM), in timp ce motorul de 3.4 litri atinge noi limite ale perfectiunii (272 CP si 335 Nm). Anii 1991 - 1992 aduc noi victorii pentru Evo II in lumea motorsportului. In anul 1993, Mercedes lanseaza noul C36 AMG, primul automobil construit de constructorul din Stuttgart in colaborare cu AMG. Principala atractie? Un motor in sase cilindri, de 280 CP si 385 Nm.
- De asemenea, anii 1993 - 1995 aduc multiple victorii pentru Mercedes si AMG in DTM, iar anul 1996 este gazda debutului noului E50 AMG - un automobil ce ascundea sub capota un V8 de 347 CP si 480 Nm. Un an mai tarziu, in 1997, constructorul din Stuttgart dezvaluie noul C43 AMG, un model V8 cu 306 cai putere si 410 Nm. Dar anul 1997 avea sa ramana intiparit in memoria tuturor in special pentru aparitia impresionantului Mercedes-Benz CLK-GTR. Creat pentru a concura la Clasa GT1 in cadrul competitiei FIA GT, supercarul german folosea un motor de 6.9 litri si o transmisie secventiala in sase trepte. Multumita celor 612 CP si 775 Nm, extremul CLK-GTR accelera de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde, in timp ce viteza maxima depasea bariera celor 320 km/h. Dupa ce a dominat cursele FIA GT timp de doi ani, bolidul celor de la Mercedes-Benz a intrat in productia de serie in anul 1998. Totusi, doar cateva exemplare au fost fabricate.
- Anul 1999 ne aduce fata in fata cu cel mai puternic roadster de pe piata de la acea vreme, SL73 AMG. Lista cu picanterii include un motor V12 de 7.3 litri, numai bun pentru a livra celui aflat la volan undeva in jurul a 525 CP si 750 Nm.Ulterior, o versiune modificata a acestui propulsor a fost folosita si pe supercarurile Pagani.

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

Anii 2000 - Un nou inceput pentru AMG
- In anul 2000, compania din Affalterbach avea sa raporteze vanzari impresionante, de 11.500 automobile. In acelasi an, germanii de la AMG s-au implicat si in dezvoltarea limuzinei S-Class Pullman, in timp ce noul CLK-DTM obtinea victorii peste victorii in lumea sporturilor cu motor. In 2001, motorizarile AMG primeau sistem de supraalimentare, modelele avand sa se laude cu urmatoarele performante: C32 si SLK32 AMG numarau acum 354 CP si 440 Nm, in timp ce motorul V8 de 5.5 litri se bucura de prezenta a 500 cai putere si 700 Nm. De asemenea, gama de motorizari primea un V12 de 6.3 litri si 444 CP.
- Intre anii 2001 - 2003, Mercedes-AMG se impune din nou in DTM prin modelul CLK, acesta urmand a fi inlocuit in 2004 de un exemplar C-Class.
- In 2003, motorul AMG V8 Kompressor invinge la categoria "Best Performance Engine" in cadrul concursului "Engine of the Year Award", in timp ce un an mai tarziu debuteaza cel mai puternic roadster din lume de la acea vreme - SL65 AMG, cu motor V12 biturbo de 6.0 litri si 612 CP.
- In 2005, compania din Affalterbach prezinta cel mai puternic motor V8 aspirat din lume, un 6.3 litri ce dezvolta nu mai putin de 510 cai putere si 630 Nm. Mai mult de atat, noul propulsor este lansat odata cu noul Mercedes ML63 AMG.
- Un an mai tarziu, AMG taie panglica noului AMG Performance Studio, un loc special creat pentru clientii doritori de exclusivism. Primul model al acestui departament este performantul SLK55 AMG Black Series, lansat in 2006.
- In 2007, Mercedes lanseaza noul CL65 AMG, un coupe de lux propulsat de un motor V12 biturbo, de 6.0 litri si 612 cai putere. Tot in acelasi an, lumea auto este cucerita si de debutul extremului CLK63 AMG Black Series, inzestrat cu un V8 de 507 cai putere.
- In anul 2008, AMG dezvaluie transmisia in sapte trepte AMG SPEEDSHIFT MCT. De asemenea, compania din Affalterbach prezinta in acelasi an o noua creatie semnata AMG Performance Studio, si anume noul Mercedes SL65 AMG Black Series. Principala atractie? Un motor V12, de 6.0 litri, capabil sa produca nu mai putin de 670 cai putere.
-Fara doar si poate, cea mai importanta creatie a germanilor de la AMG este reprezentata de noul Mercedes SLS AMG. Dezvoltat si proiectat in exclusivitate de compania Mercedes-AMG, supercarul german beneficiaza de un motor V8 de 6.3 litri si 571 cai putere capabil sa trezeasca simturile oricarui pasionat de super-masini.
- Recent, un nou motor V8 biturbo de 5.5 litri si pana la 571 cai putere va inlocui treptat performantul V8 de 6.3 litri.
- In prezent, majoritatea modelelor oferite de Mercedes se bucura de (cel putin) o versiune AMG.

AMG - Cea mai scurta cale catre victorie

In anul 2007, compania din Affalterbach a sarbatorit 40 de ani de existenta. Pornind de la 40 de angajati, AMG numara in prezent peste 750. In plus, atat pasiunea, cat si maiestria au ramas intiparite in ADN-ul companiei germane. Chiar si dupa 44 de ani de existenta.

No comments:

Post a Comment

Registration