- Dacia a decis sa ia cu asalt cea mai celebra, cea mai dificila si cea mai cunoscuta cursa de coasta din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfasura pe 26 iunie la Colorado in Statele Unite.
- Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.
DACIA : SUCCES, INDRAZNEALA, ENTUZIASM
In crestere constanta in ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piata auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spatioase, Dacia ofera un raport imbatabil pret/prestatii fara a face concesii in ceea ce priveste fiabilitatea. Dacia este astazi un adevarat succes.
Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al marcii, masina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (pana in prezent, la nivel mondial, s-au inmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lanseaza in competitii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obtinut doua titluri de vicecampion), la Raliul Aicha des Gazelles (unde a obtinut locurile 2 si 3 in 2011)* si, in curand, la "Pikes Peak International Hill Climb".
Un entuziasm sportiv la inaltimea unei marci indraznete si ambitioase.
DACIA DUSTER "NO LIMIT": UN VEHICUL FOARTE SPECIAL
Dacia Duster "No Limit" este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
- Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
- O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.
- O aerodinamica foarte avansata:
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.
Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa castige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
"Pentru un pilot, sa imblanzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h* ei bine, e ceva care nu i se poate intampla decat daca e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor." Jean-Philippe Dayraut
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
- Locatie: Colorado, SUA
- Cursa de 20 km
- Altitudinea la plecare: 2 860 m
- Altitudinea la sosire: 4 300 m
- 50% asfalt, 50% macadam
- Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
- Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) in 2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER "NO LIMIT"
SASIU- De tip tubular din otel 25CD4S
- Suspensii cu dublu triunghi
- Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
- Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
- 6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
- Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
- Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
- Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
- Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
- Puntea fata SADEV
SISTEM DE FRANARE
- Frana fata (diametru in mm - tip) 355 - otel galvanizat
- Frana spate (diametru in mm - tip) 330 - otel galvanizat
ROTI
- 9''x18'' aliaj de aluminiu forjat
- Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASA
- Lungime: 4 450 mm
- Latime: 1 900 mm
- Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
- Ampatament: 2 500 mm
- Masa: 950 kg
- Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
- Dacia
- Eurodatacar
- Motul
- Pirelli
- Renault Sport Technologies
- Tork Engineering
- BRM
- Sodemo (care in acest an aniverseaza 35 de ani de existenta si colaborare cu Renault Sport Technologies)
- Sadev
- SN Diffusion
-Ohlins
Imagini: Dacia Aici
- Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.
DACIA : SUCCES, INDRAZNEALA, ENTUZIASM
In crestere constanta in ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piata auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spatioase, Dacia ofera un raport imbatabil pret/prestatii fara a face concesii in ceea ce priveste fiabilitatea. Dacia este astazi un adevarat succes.
Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al marcii, masina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (pana in prezent, la nivel mondial, s-au inmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lanseaza in competitii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obtinut doua titluri de vicecampion), la Raliul Aicha des Gazelles (unde a obtinut locurile 2 si 3 in 2011)* si, in curand, la "Pikes Peak International Hill Climb".
Un entuziasm sportiv la inaltimea unei marci indraznete si ambitioase.
DACIA DUSTER "NO LIMIT": UN VEHICUL FOARTE SPECIAL
Dacia Duster "No Limit" este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster "No Limit" este conceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited" unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:
- Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
- O cutie de viteze specifica:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.
- O aerodinamica foarte avansata:
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.
Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa castige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
"Pentru un pilot, sa imblanzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h* ei bine, e ceva care nu i se poate intampla decat daca e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor." Jean-Philippe Dayraut
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
- Locatie: Colorado, SUA
- Cursa de 20 km
- Altitudinea la plecare: 2 860 m
- Altitudinea la sosire: 4 300 m
- 50% asfalt, 50% macadam
- Recordul pana acum in categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
- Recordul a fost obtinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) in 2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER "NO LIMIT"
SASIU- De tip tubular din otel 25CD4S
- Suspensii cu dublu triunghi
- Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
- Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
- 6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
- Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
- Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
- Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
- Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
- Puntea fata SADEV
SISTEM DE FRANARE
- Frana fata (diametru in mm - tip) 355 - otel galvanizat
- Frana spate (diametru in mm - tip) 330 - otel galvanizat
ROTI
- 9''x18'' aliaj de aluminiu forjat
- Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASA
- Lungime: 4 450 mm
- Latime: 1 900 mm
- Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
- Ampatament: 2 500 mm
- Masa: 950 kg
- Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
- Dacia
- Eurodatacar
- Motul
- Pirelli
- Renault Sport Technologies
- Tork Engineering
- BRM
- Sodemo (care in acest an aniverseaza 35 de ani de existenta si colaborare cu Renault Sport Technologies)
- Sadev
- SN Diffusion
-Ohlins
No comments:
Post a Comment