Pe 23.03.2011 Biroul Roman de Metrologie Legala din Romania a aprobat aparatele de tip Cinemometru (aparat de masurare a vitezei de circulatie a vehiculelor rutiere) pentru folosirea in Romania. Aprobarea este valabila pana pe 23.03.2016.
Aparatul de radar mobil din dotarea politiei rutiere din Romania are un laser integrat si o camera video digitala de inalta fidelitate, ceea ce face din LTI 20-20 TruCAM cel mai performant aparat de masurare a vitezei disponibil azi.
Aparatul aduna pe cardul de memorie inregistrari video, fotografii HD detaliate, ce pot cuprinde marca masinii, placuta de inmatriculare si chiar trasaturile faciale ale conducatorului auto.
Modelul TruCAM LTI 20-20 masoara viteza masinii cu ajutorul unei unde laser, care nu necesita mai mult de 0.33 secunde pentru a stabili viteza, timp mult prea scurt pentru ca soferul sa reactioneze la orice semnal sonor scos de aparatele de detectie radar. Radarul se poate conecta la un sistem GIS (Geographic Information System), generand astfel informatii mult mai ample legate de locatia exacta in care a fost folosit aparatul. In tari normale si civilizate, conectarea la o astfel de retea plina de informatii ajuta la stabilirea unui patern in ceea ce priveste comportamentul soferilor, cum, de ce si cand au fost incalcate vitezele legale.
LTI mai are si un sistem inedit ce masoara timpul si viteza dintre vehicule. TruCAM poate inregistra simultan mai multe viteze ale mai multor masini si chiar ale motocicletelor, greu de inregistrat cu aparatele conventionale de radar.
Producatorul spune ca poate masura viteza si la masinile dotate cu un dispozitiv ce bruiaza radarele. Insa au aparut deja sisteme usor de montat pe masini, care au demonstrat ca pana si LTI 20-20 poate fi invins.
Specificatii tehnice TruCAM LTI 20-20
Corp aparat: policarbonat compozit cu sasiu intern din aluminiu
Greutate: 1.5 kg
Dimensiuni: 21.0 x 9.8 x 31.7 cm
Rezistent la praf si apa: DA
Temperatura de functionare: -10 C + 60 C
Marja de eroare la viteza: +- 2 km/h
Viteza de actiune: 0 - 320 km/h
Marja de eroare la distanta: +-15 cm
Distanta minima de masurare: 15,25 m (modul de viteza) si 61 m (modul de vreme)
Distanta maxima de masurare: 1.200 metri
Timpul de masurare a vitezei: 0.33 secunde
Lungime de banda laser: 905 nanometri nominal
Divergenta banda: 2.5 miliradians nominal
Baterie: acumulator Lithiu-Ion polimer
Autonomie: 15 ore in modul fara fir
Incarcator priza si auto: DA
Hardware: card SD pana la 8 GB
Display: 6.9 cm, 240x320 pixeli color
Display cu touch-screen: DA
Lentila camera: 3.1 megapixel 75 mm (2048x1536)
Receptor GPS cu 20 de canale
Input/Output: RS232, serial port RS485, USB 2.0
Sistem operare: Linux
Sistem anti-bruiaj: DA
Format video: 240x180 sau 480x360
Format imagine: 1920x1440 sau 1440x1080
PRET: aproximativ 9000 Euro
La orice inventie, exista o... contraventie
Da, pentru ultima generatie de aparate radar prezentate mai sus, exista si sisteme de aparare. Insa in Romania nu sunt legale si orice utilizator risca amenda de aproximativ 600 de lei si 60 de zile fara permisul de conducere. Asta daca se poate dovedi ca masina este dotata cu asa ceva si ca aparatul radar nu masoara corespunzator viteza din pricina unui dispozitiv montat in masina.
Poti vedea ghidul de utilizare complet al acestui sistem de bruiaj AICI.
Se pare ca singurul sistem care te scapa de vigilenta unui TruCAM LTI 20-20 este numit AL G9 Guardian. Este vorba de un sistem ce bruiaza unda laser pe care o emite radarul, aratand pe ecranul acestuia viteza de 0 km/h, indiferent de viteza reala a masinii.
Asa arata un sistem complet cu 4 senzori AL G9 Guardian
Sistemul de bruiaj radar costa de la 420 de Euro si ajunge si la 1020 de Euro. Sistemul ieftin contine un singur senzor, iar cel de 1000 de Euro are 4 senzori ce pot fi montati in fata masini sau in spate, pentru o mai buna protectie.
Poti cumpara sistemul de bruiaj al semnalului laser emis de noile aparate de pe siteul oficial al producatorului: www.alg9.com
ATENTIE! Orice distribuitor de detectoare radar care spune ca aparatele sale sunt bune pentru a scapa de noile radare minte si face afirmatii false. Noile aparate de radar pot fi pacalita doar cu ajutorul sistemelor ilegale de bruiaj, nu cu detectoare simple de orice fel.
Aparatul de radar mobil din dotarea politiei rutiere din Romania are un laser integrat si o camera video digitala de inalta fidelitate, ceea ce face din LTI 20-20 TruCAM cel mai performant aparat de masurare a vitezei disponibil azi.
Aparatul aduna pe cardul de memorie inregistrari video, fotografii HD detaliate, ce pot cuprinde marca masinii, placuta de inmatriculare si chiar trasaturile faciale ale conducatorului auto.
Modelul TruCAM LTI 20-20 masoara viteza masinii cu ajutorul unei unde laser, care nu necesita mai mult de 0.33 secunde pentru a stabili viteza, timp mult prea scurt pentru ca soferul sa reactioneze la orice semnal sonor scos de aparatele de detectie radar. Radarul se poate conecta la un sistem GIS (Geographic Information System), generand astfel informatii mult mai ample legate de locatia exacta in care a fost folosit aparatul. In tari normale si civilizate, conectarea la o astfel de retea plina de informatii ajuta la stabilirea unui patern in ceea ce priveste comportamentul soferilor, cum, de ce si cand au fost incalcate vitezele legale.
LTI mai are si un sistem inedit ce masoara timpul si viteza dintre vehicule. TruCAM poate inregistra simultan mai multe viteze ale mai multor masini si chiar ale motocicletelor, greu de inregistrat cu aparatele conventionale de radar.
Producatorul spune ca poate masura viteza si la masinile dotate cu un dispozitiv ce bruiaza radarele. Insa au aparut deja sisteme usor de montat pe masini, care au demonstrat ca pana si LTI 20-20 poate fi invins.
Specificatii tehnice TruCAM LTI 20-20
Corp aparat: policarbonat compozit cu sasiu intern din aluminiu
Greutate: 1.5 kg
Dimensiuni: 21.0 x 9.8 x 31.7 cm
Rezistent la praf si apa: DA
Temperatura de functionare: -10 C + 60 C
Marja de eroare la viteza: +- 2 km/h
Viteza de actiune: 0 - 320 km/h
Marja de eroare la distanta: +-15 cm
Distanta minima de masurare: 15,25 m (modul de viteza) si 61 m (modul de vreme)
Distanta maxima de masurare: 1.200 metri
Timpul de masurare a vitezei: 0.33 secunde
Lungime de banda laser: 905 nanometri nominal
Divergenta banda: 2.5 miliradians nominal
Baterie: acumulator Lithiu-Ion polimer
Autonomie: 15 ore in modul fara fir
Incarcator priza si auto: DA
Hardware: card SD pana la 8 GB
Display: 6.9 cm, 240x320 pixeli color
Display cu touch-screen: DA
Lentila camera: 3.1 megapixel 75 mm (2048x1536)
Receptor GPS cu 20 de canale
Input/Output: RS232, serial port RS485, USB 2.0
Sistem operare: Linux
Sistem anti-bruiaj: DA
Format video: 240x180 sau 480x360
Format imagine: 1920x1440 sau 1440x1080
PRET: aproximativ 9000 Euro
La orice inventie, exista o... contraventie
Da, pentru ultima generatie de aparate radar prezentate mai sus, exista si sisteme de aparare. Insa in Romania nu sunt legale si orice utilizator risca amenda de aproximativ 600 de lei si 60 de zile fara permisul de conducere. Asta daca se poate dovedi ca masina este dotata cu asa ceva si ca aparatul radar nu masoara corespunzator viteza din pricina unui dispozitiv montat in masina.
Poti vedea ghidul de utilizare complet al acestui sistem de bruiaj AICI.
Se pare ca singurul sistem care te scapa de vigilenta unui TruCAM LTI 20-20 este numit AL G9 Guardian. Este vorba de un sistem ce bruiaza unda laser pe care o emite radarul, aratand pe ecranul acestuia viteza de 0 km/h, indiferent de viteza reala a masinii.
Asa arata un sistem complet cu 4 senzori AL G9 Guardian
Sistemul de bruiaj radar costa de la 420 de Euro si ajunge si la 1020 de Euro. Sistemul ieftin contine un singur senzor, iar cel de 1000 de Euro are 4 senzori ce pot fi montati in fata masini sau in spate, pentru o mai buna protectie.
Poti cumpara sistemul de bruiaj al semnalului laser emis de noile aparate de pe siteul oficial al producatorului: www.alg9.com
ATENTIE! Orice distribuitor de detectoare radar care spune ca aparatele sale sunt bune pentru a scapa de noile radare minte si face afirmatii false. Noile aparate de radar pot fi pacalita doar cu ajutorul sistemelor ilegale de bruiaj, nu cu detectoare simple de orice fel.
No comments:
Post a Comment