Search This Blog

Thursday, July 21, 2011

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Pana acum, masina noastra romaneasca Dacia Logan MCV nu prea avea rival in clasa ei de pret. Insa rusii au ganduri serioase de a intra pe piata europeana si rivalizeaza Loganul cu modelul Priora, varianta break. Ce masina este mai buna, mai ieftina, mai fiabila, mai performanta si mai economica? Dacia Logan cu aspectul sau modern dar cu tehnologie veche, sau Lada Priora cu aspectul unei masini din anii '90, dar cu performante mai bune?
Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Inca din capul locului, cand te uiti la cele doua masini, ai tendinta sa spui cu mana pe inima ca alegi Dacia Logan - pare mai mare, mai moderna si mai de incredere. Dar haideti sa vedem pana la sfarsit la ce concluzie au ajuns colegii nostri de la Caradisiac.


Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Inca de la lansarea modelului Logan, "masina de 5000 de Euro", Dacia se bucura de un adevarat succes in Romania si in toata Europa. Datorita marcii Dacia, grupul Renault se bucura astazi de vanzari extraordinare ce au crescut profitul companiei in ultimii ani. Mai mult, au reusit sa domine o piata care, nu demult, era necunoscuta francezilor: piata low-cost. Ei bine, acum nu mai sunt singuri pe piata. Si asta pentru ca Lada a evoluat in ultimii 30 de ani de la masinile clasice cu forme patrate, la ceva mai competitiv. In plus, grupul Renault si-a extins dominatia si in Rusia, unde a cumparat 25% din fabrica AvtoVAZ unde se face Lada. Adica grupul Renault-Nissan a cumparat Dacia, iar acum incepe sa controleze si Lada. Se estimeaza o colaborare care va aduce 4 milioane de masini pe an fabricate in Rusia, cu aport frantuzesc.

In prezent, Dacia Logan MCV si Lada Priora break sunt concurente. Dar e doar o chestiune de timp pana cand Lada va renunta la acest model si va incepe fabricarea si comercializarea unui nou model, identic cu Logan-ul nostru, numit R90. Mai precis, Lada "Logan" se va face incepand cu 2012, alaturi de alte doua modele low-cost propuse de rusi: Lada Granta si Lada Kalina. Insa pana atunci, Lada inca vinde Priora, chiar si in Europa.

1. O prima privire asupra masinilor
Lada Priora break are o lungime de 4,33m si este doar o evolutie a modelului 110-111 si 112 din anii '90. Pe scurt, Lada stie reteta masinilor ieftine: schimbi aspectul unui model vechi, aduci imbunatatiri legate de siguranta si confort, dupa care zici ca ai o masina noua. Liniile sunt clar mai putin moderne decat cele ale lui Logan MCV, dar se vede si evolutia masinii in ceea ce priveste exteriorul - face-lift, farurile si spatele masinii au fost redesenate.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Pe cealalta parte, Dacia Logan MCV a pornit de la 0. Este ceva mai mare decat concurentul rus, avand 4,44m si un ampatament mai mare, fiind de 2,9m fata de 2,49m cat are Priora. In concluzie, pasagerii au mai mult loc de picioare in MCV, mai mult spatiu lateral si deasupra capului. In plus, Dacia ofera si varianta cu 7 locuri, ceva inexistent la Lada. Si chiar daca platesti in jur de 600 de Euro pentru aceasta optiune, adica 2 locuri in plus ce sunt montate in portbagaj, este un avantaj cu plusuri si minusuri. Se pare ca locurile din spate nu sunt pentru cei carora li se face rau de masina si nici pentru cei care au de carat bagaje multe - odata locurile montate, nu mai exista spatiu de bagaje in masina. Chiar si asa, MCV-ul este cunoscut pentru tot spatiul interior care transforma masina intr-o semi-remorca. Adica are 2350 de litri capacitate maxima, cu bancheta rabatata.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

De acord, Lada Priora este batuta la capitolul habitacul. Insa chiar daca este cu 10cm mai scurta decat Logan-ul, masina ruseasca ofera un spatiu mare pasagerilor din spate pentru picioare. In plus, portbagajul are 444 litri, adica este foarte mare, dar este pacat ca haionul nu se poate deschide manual, ci doar din telecomanda sau din butonul de interior. In plus, bancheta din spate se rabateaza, facand din Priora un break voluminos si incapator, ce ofera 777l de depozitare.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break
Interior Logan MCV

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break
Interior Lada Priora break

La interior, Dacia Logan are mult plastic tare, in culori triste, dar cu o asamblare buna. La fel si la Priora, care aduce un interior vechi de 10 ani, dar aranjat corect si care iti inspira incredere. Priora are un torpedou foarte voluminos, iar butoanele sunt clasice si usor de gasit. Logan MCV castiga si la aspectul interior, care este mai functional si are o adiere de modernizare.

2. Motorizare, confort si tinuta de drum
Din start, se pare ca Lada porneste cu stangul. Si asta pentru ca nu ofera o varianta diesel in gama. Insa Lada are un motiv bun: este mai scump si mai greu de intretinut un motor diesel. Asa ca Rusia a ales un 4 cilindri de 1600cmc cu 16 valve ce produce 100 cp, din motive de fiabilitate. Motorul in 4 cilindri de la Lada are o elasticitate buna si poate rivaliza cu cei 180 Nm scosi de dieselul dCi de la Logan. Lada spune ca Priora consuma 7,0l la 100 de km, in schimb ce Logan dCi MCV consuma 5,5l/100 km.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Chiar daca motorul de la Lada Priora este unul sportiv si rapid, cutia de viteze isi tradeaza varsta: schimbare imprecisa, zgomotoasa, etc. Si aici, Logan MCV se impune cu al sau motor diesel modern, cu o cutie de viteze fara defecte majore. Insa este de apreciat un lucru: Lada are propriul motor si propria cutie de viteze, in timp ce Dacia le imprumuta de la Renault.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Ca si confort, Lada vine cu optiuni interesante: scaune incalzite si 4 geamuri electrice, in timp ce la Logan nu gasim nici una, nici alta. O echipare asemanatoare aduce la Logan doar geamuri electrice pe fata. Ambele masini testate aici au airbaguri frontale, aer conditionat si oglinzi electrice. Insa Dacia Logan MCV nu vine cu jante de aliaj, ci doar cu table si capace de plastic, in schimb de Lada are jante din aluminiu.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

In ceea ce priveste tinuta de drum, Lada sta putin mai slab decat MCV-ul. Directia este intarziata si imprecisa, iar soferul trebuie sa faca mai multe manevre cu volanul pe loc. Puntea fata raspunde mai greu, dar sa nu uitam ca nu vorbim de masini sport. Suspensiile de pe Lada Priora break sunt mai moi decat cele de pe Logan MCV, si asta contribuie la confortul masinii care este putin mai sporit decat la Dacie.

Dacia Logan MCV raspunde mai bine la directie, soferul simte mai bine masina in volan. Adica face fata fara probleme masinii rusesti cu "problemele" anilor '90. Asadar, si la capitolul tinuta de drum castiga tot Dacia.

3. Fisele tehnice ale celor doua masini
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Euro 4
Garantie piese si mana de lucru: 100.000 km sau 36 de luni
Motor: 1461 cmc, 4 cilindri, 2 supape / cilindru, 160 Nm cuplu, diesel
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 700l
Volum portbagaj extins: 2350l
Viteza maxima: 150 km/h

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break
Portbagaj Dacia Logan MCV cu cele doua usi care se deschid lateral


Lada Priora Break 1.6 Luxe
Garantie piese si mana de lucru: numar nelimitat de kilometri sau 36 de luni
Motor: 1596 cmc, 4 cilindri, 4 supape / cilindru, 145 Nm cuplu, benzina
Cutie de viteze: manuala, 5 trepte
Volum portbagaj normal: 444l
Volum portbagaj extins: 777l
Viteza maxima: 180 km/h

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break
Portbagaj Lada Priora break cu haion clasic


4. Ce trebuie sa stii, inclusiv preturile celor doua masini break low-cost
Ce inseamna de fapt low-cost? Ei bine, inseamna sa nu depaseasca pragul psihologic de 10.000 de Euro. Dealerii Lada vand modelul Priora break inceapand de la 8490 Euro in Franta, in timp ce Dacia vinde Logan MCV de la 8990 Euro. Adica un pret similar pentru ambele masini. Versiunile prezentate aici costa: 12.100 Euro Dacia Logan si 11.490 Euro Lada Priora. Per total, Lada este mai "dotata", insa intr-o clasa in care dimensiunea chiar conteaza, Dacia Logan iese castigatoare. Chiar daca e mai scumpa si mai slab accesorizata si dotata cu elemente de confort, Logan castiga la capitolele spatiu, motor, partea practica, comportament si aspect interior. Dacia Logan pierde puncte la dotari optionale si confort.

Duel intre break-uri low-cost: Dacia Logan MCV vs. Lada Priora break

Concluzia? Dacia Logan MCV nu are rival in segmentul low-cost. Si asta, in principal, datorita spatiului pe care il ofera, atat pentru pasageri cat si pentru transport. Insaanul viitor vom vedea Dacia Logan cu emblema Lada, ceea ce ne va sterge putin zambetul de pe buze si mandria din suflet. Iar atunci ne vom da seama ca Lada reuseste sa scoata un rival pentru Logan, si probabil Sandero si Duster (cu alte modele cu emblema Lada), la un pret mai bun. Adica, in dulcele-spirit romanesc, vom fi batuti cu propriile arme. Dar pana atunci, ne bucuram ca Dacia nu are rival. Bravo Dacia!

1 comment:

  1. Pentru un Logan nou, merita sa dati un ban la scutul de motor si in princpiu pentru orice piese auto noi! Cele second pot fi chiar si contrafacute, in concluzie NU MERITA sa va riscati viata!

    ReplyDelete

Registration