Sa punem anvelope de noroi si zapada (in engleza Mud&Snow) doar pe rotile cu tractiune si sa le lasam pe cele de vara pe rotile libere pare o alegere logica si economica. Aceasta abordare implica insa o serie de riscuri reale.
Atunci cand franam, greutatea este transferata spre rotile din fata. Autoturismele cu tractiune pe spate vor fi atunci incetinite, in principal, prin intermediul rotilor din fata, echipate cu cauciucuri de vara, care au o aderenta mica in conditii de iarna.Este mai bine atunci sa avem un automobil cu tractiune pe fata, pe care sa-l echipam cu anvelope de iarna doar pe rotile frontale? Raspunsul este nu. Si asta pentru ca diferenta in tractiune si orientare laterala ar face autoturismul instabil in curbe. Poti vorbi de siguranta completa numai atunci cand ai toate rotile, cele patru roti ale masinii, echipate cu anvelope de iarna. Sfatul nostru este sa va echipati toate cele patru roti ale masinii cu anvelope de iarna. Si tineti minte: este important sa verificati adancimea benzii de rulare - trebuie sa aiba cel putin 4 milimetri - si, de asemenea, in mod regulat presiunea pneurilor (vezi specificatiile producatorului vehiculului).
Curatarea anvelopelor
Anvelopele au nevoie de curatare din cand in cand. Este extrem de important sa facem asta inainte de depozitarea lor, atunci cand are loc trecerea de la anvelopele de vara la cele de iarna si invers.Nu folositi fluide de curatare care contin solventi sau uleiuri, deoarece acestea vor deteriora cauciucul. Apa curata cu sapun sau sapunul lichid sunt cele mai bune pentru curatarea anvelopelor. Daca folositi echipamente de inalta presiune din spalatorii de profil, va rugam sa nu folositi niciodata o duza circulara pen-tru curatarea anvelopelor! Daca folositi o duza a ventilatorului sau asa-numitul "taietor de murdarie" pentru curatare, pastrati-l la cel putin 20 de centimetri de anvelope!
Sfat inteligent - Verificati adancimea benzii de rulare a anvelopelor dumneavoastra la fiecare patru saptamani!
Test comparativ anvelope de iarna
Potrivit unui studiu realizat de INFOCONS si de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania in cadrul unei retele internationale independente de testare (International Consumer Research and Testing), s-a dovedit ca exista schimbari evidente de eficacitate intre diferite modele de cauciucuri. Cercetarea a vizat 13 modele de pe piata europeana.
Testele cu privire la performanta anvelopelor destinate sezonului rece difera in functie de conditiile de drum. Spre exemplu, modelul Himalaya WS-1 produs de Federal se situeaza in fruntea clasamentului la categoria performanta totala. In acelasi top, PN 150 Wintec (Pneumant) ocupa locul 4 iar Winterhawk 2(Firestone) locul 6. Locurile s-au inversat atunci cand cercetatorii au studiat performanta lor pe zapada: Firestone, alaturi de Pneumant s-au dovedit a fi cele mai eficiente.
INFOCONS - www.protectia-consumatorilor.ro - este o organizatie financiar independenta, neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, indpendenta, ntemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor. Revista audiata de Centrul pentru Consultanta, Consiliere, Informare, Teste Comparative, Studii si Cercetari in Domeniul Consumului. Pentru mai multe informatii, vizitati www.infocons.ro.
sursa: 4tuning.ro
No comments:
Post a Comment