Siguranta pasagerilor de pe locurile frontale - PUNCTAJ 74%
Compartimentul pasagerilor din fata a ramas stabil in urma impactului frontal, insa haionul portbagajului s-a deschis, ceea ce a dus la o penalizare. Protectia in jurul pieptului celor doi pasageri este slaba, conform manechinelor de test care au inregistrat o presiune uriasa. In zona femurala si a genunchilor nu s-au inregistrat probleme, insa in zona soferului, conformatia bordului prezinta risc de ranire.
La impactul lateral, usa de la sofer s-a deschis singura, asa ca masina a fost penalizata. Si aici, manechinul de teste a inregistrat presiuni mari in zona coastelor, ceea ce a dus la un punctaj mic. In cazul unui impact din spate, protectia corpului la reculul masinii a fost catalogata drept slaba.
Pasagerii copii - PUNCTAJ 78%
Dacia Duster a stat bine la capitolul protectia copiilor de maximum 18 luni, in testele dinamice. In scaunele speciale, si manechinul de teste de 3 ani, stand in pozitia cu fata inainte, a fost controlata bine si la impactul frontal si la cel lateral. Deci la aceste teste in care au fost implicate simulatoarele copiilor, Duster a iesit bine.
Airbagul de la pasager poate fi decuplat, pentru a permite montarea unui scaun de copil cu fata inapoi. Insa faptul ca statutul airbagului activ / dezactivat nu este vizibil pentru sofer, a dus la un scor mai mic. Este un risc mare de a monta un scaun de copil pe locul pasagerului fara a dezactiva airbagul. Se pare ca informatiile sunt scrise clar pe parasolar, insa eticheta era lipta si putea sa cada oricand, in loc sa fie cusuta permanent de parasolar. Din nou, scor mic.
Protectia pietonilor - PUNCTAJ 28%
Nici spoilerul fata sau marginea frontala a capotei nu au punctat la acest capitol, oferind protectie mica pietonilor, in zona picioarelor. Capota ofera o buna protectie in cazul unui impact cu un copil, dar in cazul unui impact cu un adult, protectia este slaba.
Sisteme de siguranta - PUNCTAJ 29%
ESP-ul este optional la Dacia Duster, deci nu a fost luat in calcul. Avertizorul de centura pentru sofer este standard, iar cel pentru pasager face parte dintr-un proiect viitor, tot standard.
Masina testata: Dacia Duster Laureate dCi 1.5 de 1180 kg.
CONCLUZIA: Un punctaj de numai 3 stele transforma Dacia Duster in cel mai slab cotat SUV de pe piata, la capitolul siguranta. Alti competitori ai lui Duster din gama low-cost, precum Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai sau Hyundai ix35 au primit 5 stele. Insa nu trebuie sa uitam ca Dacia Duster are cel mai mic pret, care este oarecum justificat de lipsa diferitelor sisteme de siguranta pasiva sau activa.
mai multe informatii:
http://www.euroncap.com/results/dacia/duster.aspx
http://www.euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspx
sursa: 4tuning.ro
No comments:
Post a Comment