Dupa cum spuneam mai devreme, socotelile lui Cristian - Scorpio GL pentru prietenii de pe forum si fericit membru al clubului 4 Speed Squad, cu VW-urile nu sunt de ieri, de azi. Inainte sa opteze pentru Golf 1-ul de fata Cristi era "setat" pe o masina de zi cu zi, dar pasiunea a triumfat in fata comoditatii.
Primul transplant de motor a avut loc la scurt timp dupa achizitie, un V8 GTI, care in scurt timp a trecut printr-o serie de modificari majore. Micsunau multe, mai aratoase si mai rapide Golf-uri prin zona, insa chiar daca lucrurile nu au avansat cu viteza luminii, rezultatul este demn de viteza luminii.
Mai intai, din fire un tipicar convins, Cristian s-a ocupat de o curatare ca la carte, pana la tabla. Si pentru ca nu a gasit pe nimeni dispus sa o faca, s-a ocupat personal de task, 3 luni de zile, din seara pana-n noapte. Dupa aceasta etapa anevoioasa au urmat modificarile la capota si aripi, plus sudarile cu gaz protector.
Caroseria a fost usurata la maximum - Cristi a renuntat la mocheta, banchete, fete de usi si radiatorul din interior, geamurile au fost inlocuite cu policarbonat, iar jantele care erau initial pe masina au fost inlocuite cu un set Mille Miglia polishate.
De asemenea, s-a optat pentru un scaun scoica foarte usor, spoilerul fata/spate a fost scos din ecuatie, suportul pentru roata de rezerva a fost taiat si, in cele din urma, a fost montat un set de suspensii sport -40 cm.
Cat priveste partea estetica, aceasta este asigurata de faruri Dectane, stergator DTM look, aripi evazate si un bad boy look de-a dreptul ... ceresc. Explicatia lui Cristian "Am incercat, pe cat posibil, sa ma incadrez in stilul cult fara a iesi prea mult in evidenta. Personal, consider ca o masina ar trebui sa emane mai multa putere decat opulenta, iar modificarile sa fie practice". A reusit acest lucru? A reusit!
Dupa ce masina a fost vopsita in culoarea aleasa - un verde superb!, a venit momentul adevarului. Cateva liniute organizate si altele ad-hoc i-au confirmat lui Cristian temerile: nu era suficient, inca.
Urmatorul pas a constat in montarea unui motor 1,8l 16V GTI si colaborarea cu echipa GTO. Asadar, compresia a fost marita, au fost montate axe AutoTech 270grade, autoblocant, evacuare individuala pe fiecare cilindru si short shifter, iar volanta a fost usurata. Cristian a optat, apoi, si pentru un avans vacuumatic reglabil, carburatoare orizontale Weber DHLA40, o cutie cu rapoarte scurte pentru drag, bujii NGK si o evacuare finala customizata, cu doua iesiri.
Mai mult de atat, masina primeste ulei special pentru competitii "speciale" - Motul, care e schimbat odata la 2000 km. In total, mandrul Golf 1 numara cca 160-170 CP la roata, insa a invins destui adversari feroce: Golf V R32, Audi TT, Civic Type R, Opel Bertone Turbo, Bmw E30 24V, GTI-uri, Golf VR6 si lista poate continua.
Primul transplant de motor a avut loc la scurt timp dupa achizitie, un V8 GTI, care in scurt timp a trecut printr-o serie de modificari majore. Micsunau multe, mai aratoase si mai rapide Golf-uri prin zona, insa chiar daca lucrurile nu au avansat cu viteza luminii, rezultatul este demn de viteza luminii.
Mai intai, din fire un tipicar convins, Cristian s-a ocupat de o curatare ca la carte, pana la tabla. Si pentru ca nu a gasit pe nimeni dispus sa o faca, s-a ocupat personal de task, 3 luni de zile, din seara pana-n noapte. Dupa aceasta etapa anevoioasa au urmat modificarile la capota si aripi, plus sudarile cu gaz protector.
Caroseria a fost usurata la maximum - Cristi a renuntat la mocheta, banchete, fete de usi si radiatorul din interior, geamurile au fost inlocuite cu policarbonat, iar jantele care erau initial pe masina au fost inlocuite cu un set Mille Miglia polishate.
De asemenea, s-a optat pentru un scaun scoica foarte usor, spoilerul fata/spate a fost scos din ecuatie, suportul pentru roata de rezerva a fost taiat si, in cele din urma, a fost montat un set de suspensii sport -40 cm.
Cat priveste partea estetica, aceasta este asigurata de faruri Dectane, stergator DTM look, aripi evazate si un bad boy look de-a dreptul ... ceresc. Explicatia lui Cristian "Am incercat, pe cat posibil, sa ma incadrez in stilul cult fara a iesi prea mult in evidenta. Personal, consider ca o masina ar trebui sa emane mai multa putere decat opulenta, iar modificarile sa fie practice". A reusit acest lucru? A reusit!
Dupa ce masina a fost vopsita in culoarea aleasa - un verde superb!, a venit momentul adevarului. Cateva liniute organizate si altele ad-hoc i-au confirmat lui Cristian temerile: nu era suficient, inca.
Urmatorul pas a constat in montarea unui motor 1,8l 16V GTI si colaborarea cu echipa GTO. Asadar, compresia a fost marita, au fost montate axe AutoTech 270grade, autoblocant, evacuare individuala pe fiecare cilindru si short shifter, iar volanta a fost usurata. Cristian a optat, apoi, si pentru un avans vacuumatic reglabil, carburatoare orizontale Weber DHLA40, o cutie cu rapoarte scurte pentru drag, bujii NGK si o evacuare finala customizata, cu doua iesiri.
Mai mult de atat, masina primeste ulei special pentru competitii "speciale" - Motul, care e schimbat odata la 2000 km. In total, mandrul Golf 1 numara cca 160-170 CP la roata, insa a invins destui adversari feroce: Golf V R32, Audi TT, Civic Type R, Opel Bertone Turbo, Bmw E30 24V, GTI-uri, Golf VR6 si lista poate continua.
No comments:
Post a Comment