Search This Blog

Thursday, August 4, 2011

Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis

Credea ca scapa usor domnu' Nils, dar n-a avut norocul asta. Masina lui e prea tare ca sa stea doar cinci minute cu noi, asa ca i-am rapit mai mult timp. Si el e un tip care are ce spune, asa ca s-a pus pe povestit, despre una, despre alta, despre al sau Hyundai Coupe, pasiuni, planuri de viitor, viata in "Midnight Racers" si nu numai.
Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis

Stiam ca are un Hyundai Coupe din 2005, intretinut ca la carte si modificat cu gust. Incercam sa schitam un moment aparte, denumit artistic "Nils si un Coupe de vis", rolurile principale fiind adjudecate de Nils si un Hyundai de toate frumusetea naturala a tuningului.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Cristian Haidau, alias NILS, are 23 de ani absolvent in Marketing, domeniul care-l prinde chiar bine. Dupa trei ani de activitate in domeniul asigurarilor si cel bancar, Nils a considerat ca e timpul sa-si deschisa propria afacere. A trecut la fapte si acestea s-au concretizat intr-o firma de comert online. Nu trece mult pana intre in discutie doua cuvinte care indeamna la respect: Midnight Racers. Nils este reprezentantul de marketing al clubului MR si se vede treaba ca blazonul clubului de curse are o simbolistica aparte pentru el, cu precadere in plan personal.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Pasionat inca de mic de sporturi extreme, Cristian a practicat fara doar si poate cam tot ce se putea: skating, biking, snowboarding si iata ca a ajuns si la ... tuning. Inainte de Coupe a avut un Calibra 2000 cmc 8V de 115 CP pe care l-a modificat la greu, deci "boala" era deja in derulare. Nils n-a luat insa tratamentul, continuand cu Hyundai, vedeta episodului de astazi.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Masina stock avea 143 CP si facea sprintul 0-100 km/h in 9.1 s. Acum are 187 CP si Nils urmareste "s-o urce" la 200, cu ocazia unui "mic update". Ca dotari standard, ABS, SRS, EBD, Piele, Clina, Trapa, Cruise Control, Senzor PLoaie, Senzor Lumina, Jante de 17 inci si alte bunatati.


Lasam stock-ul in umbra si numaram pe degete 15000 de euro, suma modificarilor si imbunatatirilor aduse Coupe-ului. N-o sa incepem insa "ca ala cu halatu'", e cazul sa trecem la modificari. In acest sens, suntem nevoiti sa rasfoim o carte mare cat DEX-ul, de la pagina unu pana la "sase sute si ceva". Spre binele nostru, ne trezim glumind. Tuningul acestui Coupe nu ocupa chiar atatea capitole, dar e unul complex si de exceptie, care incepe cu exteriorul si se termina de-abia noaptea tarziu.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Motorul a primit o admisie fortata BMC CDA din carbon si izolatii termice. Evacuarea este una BORLA cu finale REMUS si suna semi-apocaliptic, cat sa te sperie nitel si pe urma sa te bucure cu prezenta sa. Bujiile sunt DENSO Iridium Power. Lucrarea de sub capota este completata de Unichip si instalatia de NOS, la care Hyundai apeleaza numai cand e "suparata".


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Nils stie ca imaginea conteaza si Hyundai Coupe-ul sau vine ca o cola rece pe timp de vara sau o tigara cand ti-e cea mai mare pofta de pufait. O bei pana la ultima picatura, o fumezi pana la ultimul fum si o admiri pana la ultima spita a jantei. Peisajul sinistru al unei fabrici parasite s-a potrivit de minune cu nota agresiva, misterioasa si intimidanta a lui Hyundai.


Modificarile exterioare dau de inteles ca privim opera de arta a unor artisti in fibra. "Buzele" si pragurile barei fata, bara spate, pragurile, eleronul din carbon, capota modificata cu 6 prize de aer gen branhii, toate aceste elemente deseneaza un ansamblu simplu si omogen. Jantele elvetiene Barracuda de 18 inci model Indy sunt incaltate in anvelope Goodyear Eagle F1 225/40/18, iar arcurile suspensiei provind de la H&R. Coupe-ul a beneficiat si de o vopsire STAN-DOX in doua culori: rosu mat (Audi) si gri carbon metalizat (Porsche).


S-or lasa Nils si Hyundai admirati pe strada, dar trebuie sa vada si ei ceva in fata, mai ales pe drumurile noastre paguboase. Doua instalatii Xenon, alt model de stopuri si doua neoane albastre in bara fata ajuta la identificarea posibilelor cratere din asfalt, "mortale" pentru o masina atat de joasa.

Am batut la usa, ca sa vizitam si interiorul. Pe stalpul stang troneaza trei ceasuri: Indicator presiune ulei, Indicator temperatura ulei si Indicator temperatura apa. Langa schimbator a fost amplasat un voltmetru, si dincolo de el suntem martorii unui joc de culori. Iluminarea bordului si a tuturor butoanelor si indicatoarelor a fost schimbata din portocaliu in alb cu rosu (turometrul si vitezometru), plus albastru pentru restul. De asemenea, plafoniera este iluminata cu leduri albe. Nici podeaua n-a fost neglijata, capatand o serie de covorase sport cu margine rosie.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


Ca sa fie in siguranta si cand nu e Nils la bord, Coupe-ul e dotat cu o alarma Viper cu senzor de perimetru, soc si volum, care functioneaza in echipa cu modulele de inchidere automata a geamurilor si a trapei. Sirena cu acumulator propriu poate speria chiar si un caine care isi face "treaba" pe rotile unei dubite aflate vis-a-vis.


O asemenea masina avea nevoie de muzica pe masura. Antifonarea este una de competitie SQ cu Dynamat: 4 seturi Extreme Door Kit + 2 Trunk Kit. Lista continua cu un DVD Player JVC 2DIN cu cititor de carduri si antena interioara, doua boxe X 16,5 cm + 2X6X9 Hertz Dieci + inele MDF, conectica este Dietz si Audison, Subwoofer dublu sealed cu 2X12 inci Kicker L7 (patrate) de 750 W RMS, amplificator JBL Crown 1100.1 si un design deosebit cu neoane si plexiglas gravat.


Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


In afara de Coupe, Nils isi retraieste copilaria trecuta de ceva timp jucandu-se cu un ATV Suzuki KingQuad de 700 cmc 4X4, care scoate 50 CP. L-a tunat pe cat posibil si urmeaza sa-l "aranjeze" cu jante din aliaj si un troliu. Totodata, Cristian intentioneaza sa-si cumpere noul Ford Focus ST de 2,5 L cu cinci cilindri in linie si 225 CP. "Turbina merge la 0,7 bari, deci motorul este unul cu mare potential de tuning", spune Nils.



Hyundai Coupe - Nils si un Coupe de vis


N-avem generic de "The End", dar lasam ecranul negru, e de-ajuns sa ne imaginam un vifor rosu-gri care trece pe langa noi, lasand impresia ca-l vom mai revedea undeva, candva, cumva ...

No comments:

Post a Comment

Registration